Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های لبنانی از بازگشت صف‌های طولانی خودروها مقابل پمپ بنزین‌ها در این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از صیدا آنلاین، طی روزهای اخیر بار دیگر صف‌های خودرو در پمپ بنزین‌ها در لبنان به اندازه‌ای طولانی است که موجب آشفتگی و سردرگمی شهروندان شده است.

به گزارش رسانه‌ها، معلوم شده که که برخی از جایگاه‌های سوخت به دلیل نداشتن سوخت تعطیل کرده‌اند و برخی دیگر سهم بنزین خود را فروخته‌اند و همین موجب ازدحام خودروها در مقابل معدود پمپ بنزین‌هایی باشد که هنوز سوخت در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فادی ابو شقرا، نماینده توزیع‌کنندگان سوخت در لبنان در گفت‌وگو با لبنان 24 در خصوص بروز مجدد بحران در حوزه بنزین در این کشور گفت: هفته گذشته برخی شرکت‌های واردکننده نفت اقدام به توزیع بنزین در بازار کردند؛ اما شرکت‌های دیگر همین اقدام را انجام ندادند از همین رو در برخی جایگاه‌ها سوخت در دسترس است و برخی دیگر تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌هایی که سوخت را تحویل نداده‌اند، می‌گویند که این اتفاق به دلیل تاخیر بانک لبنان در انتقال وجوه آنها رخ داده است که به ایجاد سردرگمی و بحران در بازار کمک کرده است.

ابوشقرا با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت و توزیع‌کنندگان آن هیچ ارتباطی با مکانیسم قیمت‌گذاری اتخاذ شده توسط بانک لبنان در مورد بنزین ندارند، تأکید کرد که وقتی کالا در دسترس باشد و به وفور یافت شود، جایگاه‌ها وظیفه خود را برای پر کردن باک بنزین برای مردم انجام می‌دهند.

او از نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و ولید فیاض، وزیر انرژی خواست فورا طی تماس با بانک لبنان موضوع سوخت را در سریع ترین زمان ممکن حل کرده و بنزین جایگاه‌های سوخت در لبنان را تامین کنند.

ابوشقرا گفت:  قرار است روز دوشنبه (امروز) با توجه به تغییر قیمت دلار در صرافی از ۲۶ هزار و ۷۰۰ لیره لبنان به ۲۶ هزار و ۹۰۰ لیره و افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، جدول جدید قیمت سوخت منتشر شود.

به گفته وی، قیمت سوخت در لبنان با افزایش قیمت دلار در بازار، شاهد افزایش جدیدی خواهد بود.

در سایه کمبود ارز برای واردات فرآورده‌های نفتی، انتظار در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری خودروها به بخشی از زندگی روزمره شهروندان لبنانی تبدیل شده است.

در حالی که اغلب جایگاه‌های سوخت در لبنان به دلیل نبود فرآورده‌های نفتی تعطیل شده است، شهروندان لبنانی به محض اطلاع از فعالیت پمپ بنزین‌های باقی مانده سریعاً برای پر کردن باک خودروهایشان به همراه ظروف پلاستیکی به آنجا هجوم می‌آورند.

کمبود سوخت به ویژه بنزین و دیزل یکی از جدی‌ترین بحران اقتصادی و مالی روزافزون در لبنان است که تقریباً از یک و نیم سال پیش تشدید شده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جایگاه های سوخت سوخت در لبنان پمپ بنزین ها جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قراردادن اهداف غیرنظامی از سوی ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی یک تانکر حامل سوخت را در منطقه دورس واقع در البقاع در شرق لبنان هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده برخورد موشک شلیک‌شده از سوی این پهپاد صهیونیستی به موانع خاکی کنار جاده، به زخمی‌شدن راننده این تانکر حامل سوخت انجامیده است.

همچنین در نتیجه این حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، تانکر حامل سوخت نیز دچار آسیب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)