Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@06:31:48 GMT

تولید محتوا چیست و چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۵۱۱

تولید محتوا چیست و چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟

در جواب تولید محتوا چیست باید بگوییم به هر شکلی از محتوا که اطلاعاتی را منتقل کرده و برای کاربر جذاب است، تولید محتوا می گویند. - اخبار بازار -

در جواب  تولید محتوا چیست  می توانیم بگوییم که تولید محتوا انتشار اطلاعاتی است که ما می خواهیم به دیگران منتقل کنیم. البته برای این کار باید محتوا به گونه ای باشد که مخاطب از آن استقبال کرده و برای خواندن محتوای بیشتر ما را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنیم، پس فرآیند تولید محتوا در یک کسب و کار جایگاه ویژه ای دارد.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا به مجموعه ای از متن ها، تصاویر، ویدیو، صدا و ... گفته می شود که عمل انتقال اطلاعات را انجام می دهد. یک کسب و کار برای نشان دادن خدمات خود از تولید محتوا استفاده می کند. ما با پست کردن یک عکس و متن در اینستاگرام تولید محتوا انجام می دهیم. حتی قبوض خدماتی هم تولید محتوا هستند؛ زیرا یک سری اطلاعات را به ما منتقل می کنند.

اهداف تولید محتوا چیست

در تولید محتوا شما باید به نیازهای کاربران توجه کرده و محتوای خود را بر اساس پاسخ به نیاز کاربران تولید کنید. در واقع وقتی که شما از تولید محتوا در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید، این محتوا با هدف جذب کاربران تولید می شود. پست های وبلاگ به منظور افزایش آگاهی در زمینه های خاص تولید می شوند.  تولید محتوای متنی  برای شرح محصول، با هدف ترغیب مشتری به خرید انجام می شود.

یک شرکت یا سازمان از محتوای تولیدی برای معرفی خدمات خود استفاده می کند. محتوا گاهی فقط با هدف سرگرمی تولید می شود.

انواع محتوا

 تولید محتوا فقط شامل تولید محتوای متنی یا یک مقاله وبلاگ نیست، بلکه محتوا به مجموعه ای از تصاویر یا متون، فیلم ها  و ... که اطلاعاتی را به شما منتقل می کنند گفته می شود. شما باید ابتدا هدف خود را از تولید محتوا مشخص کرده و سپس بررسی کنید کدام نوع محتوا برای شما مناسب تر است.

معمولا محتوای وبلاگ برای افزایش بازدید از سایت انجام می شود. محتواهای تصویری هم این روزها تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین دارد. اپلیکیشن اینستاگرام که از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در دنیاست، بیشتر از محتوای تصویری استفاده می کند، در صورتی که فیسبوک بیشتر به دنبال تولید محتوای متنی است.

 

تولید محتوا

چگونه یک محتوای مناسب بنویسیم

برای تولید محتوا  باید دغدغه های کاربران را شناسایی کرده و محتوا را با هدف برطرف کردن آن ها طراحی کنید. به طور مثال اگر شما یک آرایشگاه زنانه داشته باشید و خدمات زیبایی ارائه دهید، دغدغه کاربران بیشتر تغییرات مشتریان آرایشگاه و کیفیت کار آنجاست. پس تولید محتوای تصویری برای آرایشگاه زنانه مناسب تر است.

اگر شما یک استاد دانشگاه هستید، بهتر است برای مخاطبین خود محتوای تخصصی متنی تولید کنید. مخاطب باید با مراجعه به محتوای تولید شده، پاسخ سوالات خود را بیابد.

بازاریابی تولید محتوا چیست

تولید محتوا به عنوان بخشی از بازاریابی قلمداد می شود. شما برای خرید یک کالا در اینترنت جستجو کرده و مشخصات کالا را مطالعه می کنید. اگر مشخصات کالایی به طور کامل نوشته شده باشد، می تواند شما را تشویق به خرید آن کالا کند.

در وب سایت های شرکتی اگر مقاله‌های تخصصی قرار گرفته باشد یا شرکت به طور مناسب خود را معرفی کرده باشد شما به عنوان مشتری می توانید به آن کسب و کار اعتماد کنید. ما با تولید محتوا به طور منظم می توانیم به عنوان یک برند خود را به مشتریان معرفی کنیم.

مزایای تولید محتوا چیست

 در واقع تولید محتوا می تواند شما را آگاه کند، به سوالات کاربران پاسخ دهد، باعث جذب مشتری شود و شما را سرگرم کند. برای تولید محتوای متنی مناسب ابتدا باید اهداف خود را از نوشتن محتوا مشخص کنید. هم چنین به نقش مخاطبین خود یا خریداران کسب و کار خود توجه کنید.

انتخاب اهداف تولید محتوا در جهت اهداف بازاریابی کسب و کار شماست. گاهی اوقات تولید محتوا با هدف جذب بازدید کننده بیشتر از سایت انجام می شود؛ گاهی اوقات تولید محتوا جهت جذب مشتری است و بعضی اوقات هم برای برند شدن تولید محتوا انجام می دهید.

نقش مخاطبین در محتوای تولیدی

پس از مشخص کردن اهداف تولید محتوا باید مخاطبین خود را مشخص کنید. ممکن است شما برای یک ناحیه جغرافیایی خاص تولید محتوا کنید یا مخاطب محتوای شما در رده سنی خاصی باشند. شما باید برای تولید محتوای خود یک فرمت کلی طراحی کرده و برای انتشار محتوا به صورت منظم برنامه‌ ریزی کنید.

 

انواع محتوا

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی می تواند به صورت مقاله در بلاگ، در بین صفحات سایت یا به صورت رپورتاژ باشد. محتوای متنی در وبسایت یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود. مقالات وبلاگ می توانند شامل موضوعات خبری یا اطلاع رسانی باشند. برای پست های اطلاع رسانی با توجه به موضوع کسب و کار می توانید در زمینه های علمی، سرگرمی، تکنولوژی و .... فعالیت کنید.

تولید محتوایتصویری

منظور ازتولید محتوای تصویریاستفاده از تصاویر در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با یک تصویر اطلاعات مهمی را انتقال دهید. از تولید محتوای تصویری بیشتر برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود. محتوای تصویری می تواند یک عکس گرافیکی طراحی شده یا یک تصویر ثبت شده با دوربین باشد.

تولید محتوای ویدیویی

شاید اگر چرخی در اینستاگرام زده باشید با تولید محتوای ویدیویی کاملا آشنا باشید. محتوای ویدیویی خلاقانه به سرعت در شبکه های اجتماعی ترند شده و روش بازاریابی خوبی برای شماست. محتوای ویدیویی هم انواع مختلفی دارد. گاهی  یک فرد به صورت مستقیم جلوی دوربین قرار گرفته و صحبت می کند.

گاهی اوقات محتوای ویدیویی ترکیبی از تصاویر گرافیکی و صداگذاری است که به ان موشن گرافی نیز می گویند. از موشن گرافی می توانید برای تبلیغ استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال پرسونال برندینگ یا تاثیرگذاری هستید بهتر است خودتان جلوی دوربین قرار بگیرید.

تولید محتوای صوتی

یکی از انواع تولید محتوا، تولید محتوای صوتی است. محتوای صوتی شامل فایل های صوتی می شود که در حالتی خاص به آن ها پادکست هم می گویند. تولید و تهیه فایل های صوتی به نسبت انواع دیگر تولید محتوا بسیار ساده است. تولید پادکست هم از ترندهای تولید محتوای دنیاست و به مرور پلتفرم های انتشار آن ها نیز در حال گسترش هستند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید محتوای متنی تولید محتوا چیست محتوای ویدیویی تولید محتوا تولید محتوا محتوای تصویری کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی درج یا نشر محتوا‌هایی علیه نامزد‌های انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزار‌های چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع و جرم انگاری شده است.
او با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن‌ها را انتشار دهند، گفت: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.
وی از کاربران خواست قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.
پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.
او از نامزد‌های انتخاباتی خواست که به حامیان و ستاد‌های انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر نامزد‌ها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.
کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران