Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:47:55 GMT

برگزاری دو ماهه جشن عاطفه ها /توزیع ۱۳.۸میلیون پرس غذا

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۶۲۳

برگزاری دو ماهه جشن عاطفه ها /توزیع ۱۳.۸میلیون پرس غذا

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آسوده در نشست خبری روز دوشنبه در خصوص کمک به تأمین تغذیه و معیشت نیازمندان گفت: این موضوع یکی از اهداف کمیته امداد است و در این راستا در جهت ترویج فرهنگ اطعام و احسان حسینی گام بر می‌داریم.

وی گفت: طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان امسال آغاز شد و میزان کمک‌های برنامه دو هزار میلیارد تومان بود و توانستیم با این کمک ۲۴ میلیون اطعام برای نیازمندان آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح کشور توسط خیرین و مراکز نیکوکاری گروه‌های مختلف اهدا شد افد: همچنین در طرح نذر قربانی که از عید قربان تا غدیر بود حدود ۵۰۰۰۰ رأس دام در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری و خیریه با کمک امداد توزیع شد.

وی اظهار داشت: تا پایان عید قربان ۵۶۰ میلیارد تومان میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود که به نسبت سال گذشته ۵۷ درصد رشد کمک‌های مردمی بود.

آسوده گفت: همچنین در خصوص طرح اطعام و احسان حسینی نیزکه از ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد بر اساس آمارها تاکنون سیزده میلیون و هشتصد هزار پرس غذا توسط ۲۵۰۰ آشپزخانه فعال در کشور میان نیازمندان توزیع شده است و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این پویش همکاری کردند.

وی گفت: تاکنون ارزش کمک‌های جمع آوری شده دو هزار میلیارد تومان بوده این در حالی است که سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد و ۴۰ میلیون پرس غذا میان توزیع شده بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: همچنین در عید غدیر ۷ میلیون و ۵۰۰ پرس غذا در سطح کشور میان نیازمندان توزیع شد که از رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی همچنین در خصوص جشن عاطفه‌ها نیز گفت: این پویش در جهت ارتقا مشارکت مردم و کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان کمیته امداد راه اندازی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

آسوده تاکید کرد: جشن عاطفه‌ها در سال جاری از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5569549 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اطعام نیازمندان شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی مترو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی پلیس راهور شهر تهران شورای شهر خانواده زورگیری سازمان محیط زیست میلیارد تومان کمیته امداد توزیع شد پرس غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١۴٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد