Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله تسهیلات سرمایه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده و اصفهان در جذب تسهیلات رتبه یک کشور را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد مرادمند امروز _دوشنبه، سی‌ویکم مردادماه_ در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: از شهریورماه ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۱۷۹ پروژه در بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۸۲۱ میلیارد تومان افتتاح شد که ۶۶ پروژه در بخش تولیدات گیاهی، هشت پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، بخش آب و خاک ۵۷ پروژه، تعاون روستایی چهار پروژه، امور عشایر هفت پروژه، تحقیقات کشاورزی چهار پروژه و صنایع کشاورزی چهار پروژه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد سرمایه گذاری آورده بخش خصوصی و مابقی تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی بوده که این اعتبارات بیشتر صرف امور زیربنایی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مسئولیت تنظیم بازار از سال گذشته براساس قانون انتزاع، کاملاً به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد. همچنین پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تغییراتی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شد که بخشی از آن شامل آزادسازی نهاده‌های دامی است. این نهاده‌ها در قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مورد نیاز مردم تأثیرگذار است.

مرادمند اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، خللی در تولید مایحتاج اولیه مردم ایجاد نشد و در بخش توزیع نیز سعی شد قیمت‌های مصوب رعایت شود. با راه‌اندازی کالابرگ الکترونیکی بازار محصولات پروتئینی بیش از پیش مدیریت شده و تعادل در تولید و مصرف برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی انجام شده، حجم آب کشاورزی مدیریت و ۳۲۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت‌. در مناطق پایین دست رودخانه، کشت غله انجام شد و در فصل بهار در غرب استان، آبیاری باغات انجام شد. فصل بهار امسال بسیار کم‌بارش بود اما با مدیریت انجام شده غلات و گلرنگ کشت شده به ثمر رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون چهار نوبت آبیاری برای کشاورزان غرب در نظر گرفته شده است تا بتوانند کشت خود را مدیریت کنند. همچنین با این اقدامات خرید گندم در سال جاری بیش از ۱۵۰ درصد، تولید دانه‌های روغنی و علوفه، محصولات باغی نیز افزایش یافت.

مرادمند اضافه کرد: یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی در سال جاری توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی بوده است. همچنین پیاده کردن آمایش سرزمینی در الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای، اصلاح ساختار دامپروری استان، فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل، تثبیت مالکیت اراضی و صدور اسناد کشاورزی، ایجاد زنجیره‌های تولید، حمایت و نظارت بر تولید محصول سالم، تولید بذر، حمایت از پوشش بیمه‌ای محصولات و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله تسهیلات سرمایه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و … پرداخت شده و اصفهان در جذب تسهیلات رتبه یک کشور را داشته است.

کد خبر 598647

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشاورزی جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی اراضی کشاورزی صادرات کشاورزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جهاد کشاورزی استان اصفهان بخش کشاورزی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم