Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث حبیبی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی سنندج اظهار کرد: توجه به پیوست اجتماعی و اقتصادی در اجرای پروژه‌های عمران شهری نیاز ضروری است که در گذشته کمتر به آن توجه شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: اگر پارک و فضایی در شهر طراحی می‌کنید باید توجیه پذیری اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خیلی از فضا‌ها و پارک‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، خیلی خوب طراحی شده، اما توجیه اقتصادی ندارد به این موضوع باید به صورت کاربردی توجه شود.

خدمات شهری در کل شهر توزیع شود

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: خدمات شهری باید در کل شهر توزیع شود کسانی که در مناطق و حاشیه شهر زندگی می‌کنند هم مانند سایر شهروندان حق و حقوقی دارند که باید ادا شود.

حبیبی با بیان اینکه براساس رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز قیر مازاد در استان‌های دیگر به استان کردستان تعلق می‌گیرد، گفت: سقز و سنندج به صورت ویژه در این خصوص دیده خواهد شد.

او افزود: معتقدیم باید با برنامه ریزی مناسب شهرداری‌ها باید از شهر فروشی دست بکشند و درآمد پایدار ایجاد کند این مهم نیازمند بهره گیری از توان و ظرفیت علمی و دانشگاهی برای اجرای پروژه‌های با توجیه مناسب اقتصادی است.

حبیبی از بازنگری طرح جامع شهر سنندج خبر داد و گفت: یک سال از عمر طرح تفصیلی شهر باقیمانده است، بازنگری این طرح باید به تحولات امروز پاسخ دهد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: در بازنگری طرح تفصیلی باید به صورت علمی و آکادمی تحولات آینده پیش بینی و دغدغه‌های مردم در آن پیاده سازی شود.

شورا و شهرداری سنندج نماد عمرانی كردستان هستند

حبیبی گفت: باید طرح شاخص ماندگار در کنار سایر وظایف شهرداری و شورا‌ها در سنندج کلید بخورد.

او با بیان اینکه پرداختن به اهمیت شورای شهر در این جمع زیره به کرمان بردن است، اضافه کرد: مهمترین رسالت و فلسفه وجودی شور‌های اسلامی شهر انتقال حاکمیت به هسته‌های مردمی است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی شورا‌های شهر فاصله داریم و امیدواریم این مهم در این دوره تحقق پیدا کند.

حبیبی حضور فعال و منظم همراه با کارایی و اثرگذاری شورا‌های اسلامی شهر در کمیسیون‌ها را ضروری خواند و گفت: مطالبات مطرح شده در زمینه برندسازی شهر سنندج، رفع مشکلات ترافیکی، عمران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری به حق است و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق و پاسخگویی به این مطالبات استفاده خواهیم کرد.

او تصریح کرد: شورا و شهرداری سنندج بزرگترین نماد عمرانی استان کردستان هستند از این رو باید تمام توان خود را برای توسعه همه جانبه مرکز استان بکار گیرند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فارغ از تفکرات سیاسی خود را موظف به همکاری با شورا‌ها می‌دانیم چرا که معتقدیم شورا‌ها به عنوان نماینده و منتخب مردم پل ارتباطی بین جامعه و دولت هستند.

حبیبی رونق سرمایه گذاری را از اولویت‌ها و نیاز‌های مهم عنوان کرد و گفت: در حوزه سرمایه گذاری نمی‌دانم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده که منجر به فرار سرمایه گذاران شده، اما معتقدیم تفکر عمدی که ضد سرمایه گذاری باشد وجود ندارد و تنها مشکل در این حوزه بروکراسی‌های صفت و سخت اداری و عدم آشنایی به قوانین است.

او بربرون سپاری و الکترونیکی کردن کار‌ها در بدنه شهرداری با هدف تسهیل در خدمت رسانی به مردم و به حداقل رساندن مراجعات فیزیکی تاکید کرد و گفت: اجرای شهرداری الکترونیک در این دوره به عنوان کاری ماندگار در فعالیت شورا و شهرداری باید کلید بخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری سنندج عمران شهری خدمات شهری معاون امور عمرانی استاندار کردستان شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج عصر امروز در آیین آغاز به کار دومین جشنواره ملی عکاسی که در سالن شماره ۲ پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت ۶ اردیبهشت ماه روز سنه ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تدوین و اجرا می‌شود.

سرکوت نجفی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج است که امروز آیین افتتاحیه این جشنواره در نخستین روز از هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته برگزار شد.

نجفی افزود: این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بنا‌های تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

نجفی با بیان اینکه در بازه زمانی تعیین شده در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند، گفت: براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته‌ای با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، ۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و ... هستند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار