Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع 10 سگ گزیدگی از ابتدای سال تاکنون، گفت: تشدید خشکسالی‌ها، کمبود موادغذایی و منابع‌ آبی برای حیوانات و جوندگان آن‌ها را گاهی به عرصه‌های کشاورزی و شهری دیگر مناطق در استان اصفهان سوق می‌دهد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اینکه امروز بیش از ۳۰۰ روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، اظهار کرد: با شدت خشکسالی‌های متوالی در استان و کمبود منابع آبی در روستاها، طبق گزارشات در برخی مناطق حتی حیوانات وحشی نیز دیده شده‌اند، برای مثال در منطقه نطنز وجود گراز به اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده و در اطراف روستاهای نائین و اردستان حضور گرگ، روباه و شغال گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ مورد سگ‌گزیدگی از ابتدای سال در استان اصفهان

وی درباره اینکه تشدید خشکسالی‌ها، کمبود موادغذایی و منابع آبی برای حیوانات و جوندگان آن‌ها را گاهی به عرصه‌های کشاورزی و شهری دیگر مناطق در استان اصفهان سوق می‌دهد، افزود: از ابتدای سال جاری تا اوایل مردادماه ۱۰ مورد سگ‌گزیدگی در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌های قانونی کنترل سگ‌ها برعهده سازمان محیط‌زیست است و این سازمان باید مطابق با مقررات اقدامات اساسی را اجرایی کند.

تاکید بر زنده‌گیری و ساماندهی جمعیت سگ‌ها

وی افزود: دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصویب شده که در این دستورالعمل بر روش زنده‌گیری، کنترل و ساماندهی جمعیت سگ‌های تأکید شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شدت خشکسالی‌های متوالی عامل افزایش حیوانات ولگرد در شهرهای استان اصفهان است، تصریح کرد: از اثرات کم‌آبی و خشکسالی، وقوع پدیده فرونشست زمین در دشت‌های اصفهان است.

وی درباره اینکه پدیده خشکسالی از نظر فراوانی، شدت و تداوم و گسترش یکی از فرآیندهای مهم بیشتر مناطق است، افزود: بر اساس گزارش سازمان زمین‌شناسی کشور و سازمان نقشه‌برداری، دشت اصفهان برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تأثیر فرونشست زمین به علت استمرار خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 598422

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خشکسالی خشکسالی و فرونشست زمین کمبود آب و بحران خشکسالی عوارض خشکسالی سگ های ولگرد ساماندهی سگ های ولگرد افزایش جمعیت سگ های ولگرد افزایش سگ های ولگرد آبرسانی با تانکر آبرسانی به روستاها کمبود آب محيط زيست سازمان محیط زیست شهرداری شهرداری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری ها دهیاری ها ساماندهی سگ های بلاصاحب زنده گيري سگ ها منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتدای سال استان اصفهان خشکسالی ها سگ گزیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی