Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:37:27 GMT

انور قرقاش درباره بازگشت سفیر امارات به ایران توئیت کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۶۸۶

انور قرقاش درباره بازگشت سفیر امارات به ایران توئیت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، انور قرقاش مشاور امور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی درباره بازگشت سفیر این کشور به ایران پس از گذشت ۷ سال، اظهار نظر کرد.

وی در پیامی توئیتری در این باره نوشت: تصمیم مقامات امارات برای بازگرداندن سفیر این کشور به تهران، در راستای جهت گیری منطقه ای امارات متحده عربی در جهت احیای پل های ارتباطی، تقویت روابط، به حداکثر رساندن مشترکات و ایجاد فضای اعتماد، تفاهم و مشارکت در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقاش در ادامه این پیام توئیتری نوشت: ما قاطعانه بر ضرورت کار و هماهنگی عربی و منطقه ای برای برقراری ثبات در منطقه و تضمین آینده ای آرام و پر رونق تاکید می کنیم.

گفتنی است وزارت خارجه امارات متحده عربی روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای از بازگشت «سیف محمد الزعابی» سفیر امارات به ایران در روزهای آینده خبر داد. وزارت خارجه امارات اعلام کرد که این تصمیم را در راستای همکاری و هماهنگی بیشتر با ایران در راستای منافع مشترک دو کشور اتخاذ کرده است.

کد خبر 5569587 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: انور قرقاش امارات متحده عربی ایران روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق اوکراین فلسطین جنگ اوکراین ترکیه سوریه تایوان افغانستان رجب طیب اردوغان ایران طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده بود، سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار داشت، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی‌ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.
وی افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می‌برد.»
نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روند‌های مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته‌های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.
نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات رژیم صهیونیست در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»
هیات کشورمان در خاتمه تصریح داشت که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه