Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: ۷ خمره گِلی تاریخی در ابعاد و حجم‌های متفاوت، از تخریب نجات یافتند.

علی مشهدی با اعلام این خبر افزود: با اطلاع به موقع مالک نیک‌اندیش در روستای فرنام شهرستان خمین و با همکاری فرماندار، بخشدار مرکزی، اداره راهداری، دهیاری فرنق و مدیریت اقامتگاه بوم‌گردی هفت سواران، تعداد ۷ خمره گِلی  تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول در ابعاد و حجم‌های متفاوت از تخریب نجات یافتند و برای بازدید عموم به اقامتگاه بوم‌گردی در روستای فرنق منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این خمره‌ها که کاملا از گِل و موی بز ساخته شده‌اند متعلق به دوره پهلوی اول بوده و محل نگهداری مواد غذایی مخصوصا گندم و جو بوده‌اند و نکته قابل توجه، حجم و اندازه یکی ازاین خمره‌ها است که ارتفاع آن حدود ۳ متر و عرض آن بطور متوسط ۱.۵ متر است و ظرفیت ذخیره و نگهداری حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم گندم را دارد.

به‌ گزارش ایسنا، به نقل از روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی، مشهدی خاطرنشان کرد: نگهداری اینگونه اشیا در محل‌هایی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر حفظ و نگهداری بهینه، در جذب گردشگر تاثیر مستقیم داشته و بیانگر آداب، رسوم و فرهنگ عامه به آیندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی استان مرکزی خمين استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند