Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: قانون ازدواج عالی است؛ اما برای اجرای آن بودجه نیست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در دوره اسلام ناب خواهران سازمان بسیج دانشجویی که در اردوگاه حضرت ابوالفضل (ع) آبعلی برگزار شد، گفت: انقلاب، به ما عزت و استقلال داد، مسولیت ما نسبت به انقلاب چیست؟ برای امثال ما که قبل از انقلاب را دیدیم، عظمت و عزت انقلاب قابل درک‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زنان نقطه تهاجم دشمن و در خط مقدم این جبهه هستند. در جنگ نظامی مردان در جبهه بودند، اما امروز زنان و خانواده خط مقدم هستند و مردان باید پشتیبانی کنند. دشمن نباید وارد خانه‌ها شود. جایگاه زن در اسلام بر کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب نیز به جایگاه و منزلت و ارزش زن تاکید کرده و بانوان را محور خانواده‌ها می‌دانند.

خزعلی سیاست زدگی و تشریفاتی بودن را دو آفت بزرگ در حوزه بانوان برشمرد و تصریح کرد: تشریفاتی بودن، اختیارات و تاثیرگذاری را از زنان می‌گیرد؛ البته در دولت سیزدهم از بین زنان مشاورینی هستند که به عنوان مدیرکل در همه شورا‌ها از حق تصمیم گیری برخوردار بوده و جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از قوانین به عنوان لایحه در معاونت زنان تدوین می‌شوند؛ اما سیاست‌گذاری‌هایی که قابلیت اجرا دارد در سال‌های قبل مغفول مانده بودند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تا پایان دولت قبل به تصویب نرسیده است، ولی در ۹ ماهه اول این دولت، تدوین و به کمسیون‌ها ابلاغ شد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در مسائل مرتبط با خانواده همه دستورالعمل‌ها را مورد بازبینی قرار داده ایم از جمله تشریفاتی بودن زنان که اکنون از این مشکل عبور کرده ایم.

خزعلی با بیان اینکه این معاونت در سالجاری در حوزه ارتباطات مردمی و دیدار‌های نخبگانی، رکوردار بوده، به گونه‌ای که این نشست پانزدهمین نشست بنده با دانشجویان است، اضافه کرد: ارتباط با وزرای دیگر کشور‌ها و همچنین شرکت در نشست بین المللی بانوان در نیویورک و سواحل هند و سپردن توانمندسازی بانوان به ایران از اقدامات این معاونت بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کار‌های مهم برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و رصد ارزیابی آنهاست؛ اگر چه نظارت فقط کافی نیست، افزود: خیلی از دستگاه‌ها به بهانه کمبود بودجه وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

خزعلی با بیان اینکه در رابطه با جمعیت و زنان قوانین جدیدی وضع شده از جمله اختصاص زمین به ۴ قلو‌ها اظهار کرد: ما در شورا‌های متعددی شرکت می‌کنیم و نظراتی هم که ارائه می‌دهیم تاثیرگذار بوده است، اما اجرا به دست دیگر نهاد‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل قانون گذاشته شد که کارنامه دانش آموز به، ولی اصلی باید داده شود، ولی با پیگیری رئیس جمهور این قانون اصلاح شد، تصریح کرد: یک برنامه جامع برای زنان سرپرست خانوار تدوین شده که ایجاد صندوق سرپرست زنان سرپرست خانوار برای پرداخت اعتبار به زنان کارآفرین با کمک دو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و ایجاد امنیت برای کارآفرینان از جمله بخش‌های این برنامه است.

خزعلی با بیان اینکه برنامه جامع ویژه زنان سرپرست خانوار در ۱۴ گام و چهار محور شامل مشاوره و مددجویی، آموزش، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی و حقوقی تدوین شده افزود: وام اشتغال از ۵۰ میلیون به صد میلیون افزایش پیدا کرده همچنین تعداد محدودی مسکن به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است. مضاف بر این پیگیر هستیم، برای زنان سرپرست خانوار مخصوصا روستا‌ها شرایط بهتری فراهم شود؛ چون زنان عامل پایداری روستا‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و یک میلیون دویست هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ البته به صورت غیررسمی ۶ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک می‌شود.

خزعلی با بیان اینکه برای زنان شاغل دورکاری درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: زنان در زمان بارداری و بعد آن می‌توانند تا دو سال از مرخصی استفاده کنند و این قوانین تقریبا کامل هستند؛ اما از پیشنهادات استقبال می‌کنیم؛ و‌ی با اشاره به اینکه فعالیت مهد‌های کودک در دانشگاه‌ها و ادارات در دولت سابق ممنوع بود؛ اما در دولت سیزدهم این ممنوعیت رفع شده و فعالیت مهد‌های کودک در برخی مکان‌ها اجرایی شده، اضافه کرد: برای تسهیل ازدواج جوانان، جلسه رییس‌جمهور و وزارت ورزش برگزار و در خصوص اختصاص ۲۰ درصد از سالن‌های ورزشی به ازدواج جوانان گفتگو شده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه گاهی هزینه مراسم ازدواج معادل هزینه مسکن است، افزود: باید با کمک مردم و فرهنگ سازی تجملات در ازدواج جوانان کمتر شود.

وی در خصوص مصرف قلیان و مواد مخدر توسط زنان اظهار کرد: برای پیشگیری از مصرف قلیان و مواد مخدر توسط زنان اولا باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، دوما این موضوع از طریق قانونی پیگیری شود.

خزعلی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت لباس بانوان قرار است نظارت‌های خوبی صورت بگیرد، ولی زمان‌بر است، تصریح کرد: گران بودن اقلام حجاب از جمله چادر از دغدغه‌های دولت است.

وی در خصوص برنامه‌های این معاونت برای جلوگیری از سقط جنین غیرقانونی بیان کرد: بخشی از امور مربوط به سقط جنین متوجه وزارت بهداشت است. با این وجود غربالگری و مشکلات اقتصادی از جمله مسائلی هستند که آمار سقط را بالا برده اند.

خزعلی با اشاره به اینکه سقط‌ها مربوط به ۹۸ درصد بارداری‌های مشروع است، تصریح کرد: دارو‌های سقط جنین به راحتی در اختیار مردم است؛ از این رو تلاش شده تا یکسری قوانین مربوط به این موضوع در وزارت بهداشت و قوه قضاییه وضع شود.

وی با بیان اینکه در سقط‌های زیرزمینی و مخفی درآمد‌ها و مافیای فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کمبود متخصص سونوگرافی زن، زنان برای انجام سونوگرافی با مشکل مواجه هستند از این رو برای حل این مشکل باید یک حرکت جدی انجام بگیرد.

خزعلی به پیگیری دولت برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد زنان خانه‌دار هستند، ولی بییشتر قوانین برای زنان کارمند که بیست درصد جامعه را تشکیل میدهند، وضع شده اند.

وی با بیان اینکه احیای رویکرد محله محور، رونق گرفتن تعاونی‌های توزیع غذای سالم توسط خانم‌های خانه دار با سازوکار‌های اسلامی و احیای روحیه اصیل زن انقلابی از جمله راهکار‌هایی است که در حوزه زنان خانه دار باید مورد توجه قرار بگیرند، تصریح کرد: در گذشته خانه‌ها بزرگ و مولد بود. اما اکنون خانه‌ها کوچک و غیر مولد شده اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شغل اصل نیست، ولی یک نیاز است، افزود: زنان تا ۲۰ سالگی در حال تحصیل هستند با این وجود سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی سن مناسب فرزندآوری است؛ البته مسئله این است که بار کل خانواده روی دوش زنان گذاشته نشود، ولی متاسفانه شاهد این اتفاق هستیم، چون مسولیت‌پذیری در مردان کم شده است. در سند تحولی ارائه آموزش‌هایی به مردان پیش بینی شده، ولی سوال این است که چه کسی آن را اجرا میکند.

وی با تاکید بر اینکه شاغل نبودن زنان نباید موجب شود که مرد‌ها بی مسولیت شوند، اضافه کرد: بیمه زنان خانوار نیازمند اختصاص بودجه زیادی است؛ البته علی رغم اینکه دولت در مورد بانوان زیاد شعار نداده، ولی به دنبال حل این قضیه است.

خزعلی با اشاره به اینکه ۴ محور مورد تاکید برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مورد زنان خانه‌دار هم اجرا می‌شود، بیان کرد: امروز به زنان محکم، جدی، منطقی، که به طور مستمر پای کار باشند، نیاز داریم؛ اما خیلی از بانوان پای کار نیستند و از طرفی بانوان خودشان مانع پیشرفت همدیگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه قانون ازدواج یک قانون عالی است؛ اما برای اجرای آن بودجه نیست، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۵ زن در شورا‌های عالی منصوب شده اند و در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور سهیم هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قانون ازدواج معاون زنان و خانواده رئیس جمهور بسیج دانشجویی زنان سرپرست خانوار بیمه زنان خانه دار مصرف قلیان متخصص سونوگرافی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور زنان سرپرست خانوار برای زنان خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، انسیه خزعلی در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد، افزود: این دوره برای بیدار سازی والدین نسبت به خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.   او با بیان اینکه باید به پرورش توجه شود و ما تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم، از شرکت کنندگان خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.   این مسئول تاکید کرد: در این قرارگاه‌ها راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه دهید تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه دهید که ما پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.   خزعلی افزود: بعد از شش ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.   معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمن برای دنیا و به خصوص جهان اسلام، تصریح کرد: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی است و برای مقابله با آن، رییس جمهور، جنبش تهعد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.  

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه