Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، در قالب این تفاهم‌نامه که امروز با حضور مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به امضاء رسید، تحقق هدف بازسازی و نوسازی کمباین‌های برداشت غلات و دانه‌های روغنی دنبال خواهد شد.

طبق این تفاهم‌نامه، شرکت کمباین‌سازی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، علاوه بر ساخت و تحویل ۶۰۰ کمباین جدید، هزار کمباین فعلی کشور را بازسازی خواهد کرد و همچنین ۲۰۰ کمباین فرسوده را با کمباین‌های نو جایگزین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقاء کمی و کیفی ناوگان برداشت محصول

علی اصغر حمیدی‌فرد مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی درباره اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: ارتقاء کمی و کیفی ناوگان کمباین‌های برداشت غلات و دانه‌های روغنی کشور، کاهش ضایعات و بهبود کمی و کیفی عملیات برداشت محصولات اساسی، از جمله دستاوردهای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با اجرای تفاهم‌نامه مذکور همچنین شاهد ایجاد ثبات و ارتقاء امنیت غذایی کشور از طریق بازسازی و جایگزینی کمباین‌های فرسوده و افزایش عرضه کمباین در کشور خواهیم بود.

تامین تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی هزار کمباین

حمیدی‌فرد درباره تعهدات شرکت کمباین‌سازی ایران در قالب این تفاهم‌نامه تصریح کرد: شرکت متعهد شده است شرایط و امکانات لازم برای تعمیر و بازسازی کمباین‌های برداشت غلات دانه‌های روغنی کشور را فراهم و اجرا کند.

وی ادامه داد: در مقابل نیز مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی موظف است نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده، شناسایی متقاضیان، تایید و معرفی آن‌ها اقدام کند.
حمیدی‌فرد تامین تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی هزار دستگاه کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی را یکی دیگر از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: مقرر شده است تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و به نام متقاضیان در اختیار شرکت کمباین سازی ایران قرار داده شود.

تولید و تحویل ۶۰۰ دستگاه کمباین

وی با بیان این‌که در قالب تفاهم‌نامه مذکور ۶۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی توسط شرکت کمباین سازی ایران تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمباین‌های تولید شده براساس برنامه توزیع استانی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان مورد تایید تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران ادامه داد: علاوه‌ بر این، سالانه ۲۰۰ دستگاه کمباین فرسوده با عمر بالای ۱۳ سال و با اولویت کمباین‌های بالای ۲۰ سال اسقاط و به همین تعداد کمباین نو تولید و با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی درباره نحوه ثبت نام متقاضیان برای خرید کمباین، گفت: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه سیتا انجام می‌شود و پس از تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و نمایندگان استانی، به بانک کشاورزی ارجاع خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مالک رحمتی سیدجواد ساداتی نژاد برداشت غلات و دانه های روغنی شرکت کمباین سازی ایران تفاهم نامه آستان قدس رضوی دستگاه کمباین خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه