Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، قیس سعید رئیس جمهور تونس در دیدار با یک هیئتی از کنگره آمریکا به سخنان اخیر برخی مقامات آمریکایی واکنش نشان داد و این مواضع را غیرقابل قبول توصیف کرد.

قیس سعید این حملات را از سوی شخصیت هایی مشخص توصیف کرد که به جبهه گیری علیه تونس معروف هستند و در سال های اخیر با مواضع خود موجب تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشور شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با اعضای کنگره آمریکا به موازین بین المللی مندرج در منشور سازمان ملل متحد، اشاره کرد و گفت: در این اصول بین المللی پذیرفته شده بر لزوم احترام به حاکمیت کشورها و عدالت و عدم دخالت در امور داخلی تاکید شد است.

رئیس جمهور تونس سخنان اخیر مقامات آمریکایی را در روزهای اخیر از همه جهت غیر قابل قبول دانست و گفت: تونس یک کشور آزاد، مستقل و دارای حاکمیت ملی است و حاکمیت خود را ملتی که در انتخابات شرکت می کند وام می گیرد.

گفتنی است رئیس جمهور تونس اخیرا پیش نویسی را در زمینه تغییر مفاد قانون اساسی این کشور به همه پرسی عمومی گذاشت که مورد استقبال مردم این کشور قرار نگرفت و بسیاری از احزاب تونسی آن را تحریم کردند. مشارکت عمومی در این نظرسنجی زیر ۳۰ درصد بود اما در هر حال نتایج نظرسنجی موجب تایید پیش نویس قانون اساسی جدید برای تونس شد.

کد خبر 5569620 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس ایالات متحده امریکا قیس سعید کنگره آمریکا همه پرسی قانون اساسی تونس روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق اوکراین فلسطین جنگ اوکراین ترکیه سوریه تایوان رجب طیب اردوغان ایران افغانستان آلمان رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس

 احسان یاسین، خواننده‌ای که در مسابقه عصر جدید شناخته شد، مدتی است به دعوت کشور تونس به این کشور سفر کرده و در مطرح ترین برنامه تلویزیونی تونس "carthage" اجرا می‌کند. او همچنین دو همایش و کنسرت در این کشور به عنوان اولین خواننده ایرانی برگزار کرده است.

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند