Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این درحالی است که به نظر می‌رسد انتشار اطلاعات غیرمستند در سطح رسانه‌های داخلی نیز درحال جهت‌دهی به افکارعمومی است و بستر مناسبی را برای تحت‌فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده کشورمان فراهم کرده‌است. دراین چارچوب به نظر برخی همچنان به دنبال القای شبهه «امتیازدهی به آمریکا» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درچنین شرایطی اما با افزایش امیدواری ها به حصول توافق در وین، فرافکنی های ضدایرانی وارد فاز تازه ای شده ‌است و خبرها حکایت از آن دارد که جمهوری‌خواهان و همچنین صهیونیست‌ها درحال وارد آوردن فشارهای فزاینده‌ای به دولت آمریکا هستند.

از یک‌سو برخی رسانه‌های فارسی ‌زبان خارج از کشور درحال انتشار مواضع مخالفان برجام در واشنگتن هستند و از سوی دیگر لابی‌ی های ضدایرانی خط خبری «امتیازدهی به ایران» را پیگیری می کنند؛ رویکردی که به دنبال کشاندن دولت آمریکا به ورطه انفعال برجامی است.

نگرانی صهیونیست‌ها

با توجه به این رویکرد خبری هم بود که در روزهای اخیر رسانه‌های صهیونیستی تلاش کردند توافق احتمالی با ایران را «کاملا به ضرر غرب» نشان دهند و افکارعمومی آمریکا را تحت‌تأثیر «امتیازهای گسترده ارائه شده به ایران» قرار دهند. براین اساس پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد که مقام‌های کاخ سفید در روزهای اخیر به صهیونیست‌ها اطمینان داده‌اند در مذاکرات برجامی هیچ «امتیاز جدیدی» به ایران داده نشده است و حصول توافق نیز «قریب‌الوقوع» نیست.

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی تأکید شده‌ که اگرچه دولت بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده به تل‌آویو اطمینان دهد در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده، اما مقام های صهیونیستی می‌گویند آنها به این موضوع اطمینان ندارند. در این گزارش ادعا شده ‌است که مقام‌های کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که با وجود برخی گزارش‌ها در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به جمهوری اسلامی نداده‌ است. یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفته است که «توافق در وین ممکن است نسبت به ۲هفته قبل نزدیک‌تر شده باشد، اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است، زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. درهرحال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

ازسوی دیگر مقام‌های تل‌آویو تأیید کرده‌اند که «در روزهای اخیر گفت‌وگوهای زیادی با واشنگتن صورت گرفته است و درحالی‌که بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام و دشوارتر شده، هدف این بوده که مطمئن شود کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.»

درچنین شرایطی رسانه‌ها از افزایش رایزنی‌ مقام‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند و گفته می‌شود ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی قرار است در واشنگتن با جیک سالیوان همتای آمریکایی خود دراین زمینه دیدار و رایزنی کند.

این درحالی است که آکسیوس مدعی شد مقام های رژیم صهیونیستی همچنان از طرف آمریکایی مطمئن نیستند. یک مقام صهیونیست دراین باره گفته است که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده، اما یائیر لاپید، نخست‌وزیر این رژیم قصد ندارد به‌طور علنی به کارزار علیه بایدن پیرامون توافق هسته‌ای با ایران بپردازد.

یک مقام آمریکایی: امتیاز جدیدی به ایران نداده‌ایم

یک مسئول آمریکایی گفت: اگر ایران آماده بازگشت به توافق هسته‌ای باشد ما نیز برای انجام این کار آماده هستیم. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تأکید کرد که اگر ایران آماده بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد، این کشور نیز آماده انجام همین کار خواهد بود. او گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا برای احیای برجام را دریافت کرده و در حال بررسی آن هستیم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن تماس‌های منظم و گفت‌وگوهای ویژه با اتحادیه اروپا دارد. او همچنین تأکید کرد که گزارش‌های منتشرشده مبنی بر دادن امتیازهای جدید به ایران برای بازگشت به برجام مطلقا نادرست است.

کد خبر 699675 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و اسرائیل توافق هسته‌ای ایران برجام ایران و آمریکا مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل توافق هسته ای ایران برجام ایران و آمریکا مذاکرات وین هسته ای مذاکرات رژيم صهيونيستى امتیاز جدیدی روزهای اخیر توافق هسته ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند