Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تهدید نخست وزیر مکلف لیبی به بیرون کردن دولت وحدت ملی از پایتخت و تشدید درگیری برسر قدرت در این کشور، منابع از آماده‌باش نیروهای حامی دولت وحدت ملی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الأوسط اعلام کرد که نیروهای حامی عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی مستقر در طرابلس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، نیروهای حامی الدبیبه درپی تهدید فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت توسط پارلمان به ورود به طرابلس و بیرون کردن دولت وحدت ملی از آن به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف شده توسط پارلمان لیبی برای تشکیل دولت یکشنبه در سخنانی درباره بحران کشورش تهدید کرد که در راستای خواست ملت لیبی ممکن است که وارد طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه بر پایتخت این کشور پایان دهد.

باشاغا تاکید کرد: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به پایتخت هستند؛ اهالی طرابلس و هفت میلیون لیبیایی دیگر منتظر ورود ما به طرابلس و تسلط بر قدرت هستند و کسانی که در مقابل نیروهای ما بایستند مجرمانه خواهند مرد و ننگ را برای خانواده‌هایشان به ارث خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: صبر ما زیاد است، اما از منافع هفت میلیون لیبیایی به خاطر کشته شدن ۲۰۰ فرد یا حتی کمتر چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ما برای جلوگیری از ریخته شدن خون ورود به پایتخت را به تعویق انداختیم اما باید تصمیم گرفت.

رحال حاضر دو دولت در لیبی فعالیت می‌کنند. یکی دولت فتحی باشاغا که از سوی پارلمان طبرق تعیین شده است و دیگری دولت عبدالحمید الدبیبه که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد.

الدبیبه با انتقال قدرت جز از طریق پارلمان جدید منتخب مخالف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی عبدالحمید الدبیبه فتحی باشاغا دولت وحدت ملی آماده باش نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • حامیان گشت ارشاد