Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید میراحمدی گفت: دستگاههای مسئول نهایت تلاش و اهتمام خود را برای تقویت امکانات و زیرساخت های لازم در مراسم اربعین به کار گیرند.

سید مجید میراحمدی در نود و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با توجه به زمان اندک تا آغاز مراسم اربعین حسینی، بایستی با روحیه و کار جهادی بتوانیم زمینه را برای سفر سهل و راحت عاشقان حسینی فراهم سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عملیاتی شدن هر چه سریعتر تکالیف و مسئولیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین ادامه داد: رئیس جمهوری محترم تصریح دارند که به گزارش‌های کاغذی دستگاه‌ها اکتفا نشود و کار به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد متقاضیان سفر اربعین هم گفت: براساس آخرین گزارش ارائه شده تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که در مدت مقایسه با سال ۹۸ که یک میلیون و ۳۰۰ هزار گذر نامه صادر شده بود؛ رشد تقریبا دو برابری را شاهد هستیم.

میراحمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار گذرنامه هم در فرایند صدور قرار دارد.

موضوع گرمای هوا از دیگر محورهای مورد اشاره میراحمدی در نشست امروز بود که گفت: متولی اصلی این حوزه وزارت بهداشت است و بایستی از هم اکنون نسبت به استقرار واحدهایش در مرزهای فعال کشور برنامه عملیاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مساله اب آشامیدنی موضوع مهم دیگر مراسم اربعین حسینی است، در این خصوص کمیته اسکان وتغذیه نسبت به تامین آب آشامیدنی زائران عزیز حسینی تمهیدات لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین به تامین سوخت برای حمل و نقل عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه متولی این امر وزارت نفت است و خوشبختانه اقدامات خوبی را از سوی این نهاد در تامین سوخت شاهد هستیم.

میراحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مراسم اربعین حسینی یک واقعه مهم فرهنگی و معنوی است و باید با تمام ظرفیت برای برگزاری این مراسم ورود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در برابر آماج حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، باید به داشته های فرهنگی و دینی خود رجوع کنیم؛ مراسم اربعین صیقل دهنده روح و معنویت است و برای همین بایستی اهتمامی مضاعف برای برگزاری هر چه قوی تر به عنوان جلوه و نمایش بزرگ دینی و معرفتی داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: ستاد مرکزی اربعین حسینی با این محوریت حرکت و تلاش می‌کند که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که دل در گرو مکتب اهل بیت(ع)دارند؛ از حضور در این مراسم محروم نشوند و تحقق این مهم در گرو فعال شدن همه ظرفیت های اجرایی و مردمی کشور است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین حسینی مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تجمیع مواکب اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، جبار دوست محمدیان در اولین همایش موکب‌داران اربعین در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال‌جاری بحث تجمیع مواکب از ستاد اربعین کشور ابلاغ شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت دارد و باید تابع این ستاد باشد.

وی افزود: تعداد مواکبی که هر استان می‌توانند در کشور عراق داشته باشند، براساس سرانه جمعیتی آن استان تعریف شده است که برهمین اساس استان سمنان می‌تواند هفت الی ۱۰ موکب در عراق داشته باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، چندین موکب استان سمنان باید باهم ادغام و در یک موکب تجمیع شوند تا با کیفیت‌تر و قدرت بیشتر به زائران خدمات ارائه کنند.

دوست محمدیان تصریح کرد: این تجمیع مواکب برای خدمات‌رسانی در کشور عراق است و محدودیتی در برپایی تعداد مواکب اربعین در داخل کشور نداریم.

وی از موکب‌داران خواست راهکارها و پیشنهادات خود برای نحوه تجمیع مواکب را ارائه کنند و افزود: هیئت امنای مواکب خود تصمیم بگیرند که کدام موکب فعالیت‌شان ادامه پیدا کند و کدام تجمیع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان اظهار کرد: ثبت اموال مواکب از مهمترین انتظارات است که ضرورت دارد تا مدیران انجام دهند.

دوست محمدیان در پایان از مدیران مواکب خواست در زمینه کمک مالی به ستاد در توسعه و بازسازی عتبات همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 748469

دیگر خبرها

  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد