Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تهدید نخست وزیر مکلف لیبی به بیرون کردن دولت وحدت ملی از پایتخت و تشدید درگیری برسر قدرت در این کشور، منابع از آماده‌باش نیروهای حامی دولت وحدت ملی خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه الشرق الأوسط اعلام کرد که نیروهای حامی عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی مستقر در طرابلس به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، نیروهای حامی الدبیبه درپی تهدید فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت توسط پارلمان به ورود به طرابلس و بیرون کردن دولت وحدت ملی از آن به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف شده توسط پارلمان لیبی برای تشکیل دولت یکشنبه در سخنانی درباره بحران کشورش تهدید کرد که در راستای خواست ملت لیبی ممکن است که وارد طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه بر پایتخت این کشور پایان دهد.

باشاغا تاکید کرد: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به پایتخت هستند؛ اهالی طرابلس و هفت میلیون لیبیایی دیگر منتظر ورود ما به طرابلس و تسلط بر قدرت هستند و کسانی که در مقابل نیروهای ما بایستند مجرمانه خواهند مرد و ننگ را برای خانواده‌هایشان به ارث خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: صبر ما زیاد است، اما از منافع هفت میلیون لیبیایی به خاطر کشته شدن ۲۰۰ فرد یا حتی کمتر چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ما برای جلوگیری از ریخته شدن خون ورود به پایتخت را به تعویق انداختیم اما باید تصمیم گرفت.

رحال حاضر دو دولت در لیبی فعالیت می‌کنند. یکی دولت فتحی باشاغا که از سوی پارلمان طبرق تعیین شده است و دیگری دولت عبدالحمید الدبیبه که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد.

الدبیبه با انتقال قدرت جز از طریق پارلمان جدید منتخب مخالف است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بحران لیبی ، عبدالحمید الدبیبه ، فتحی باشاغا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحران لیبی عبدالحمید الدبیبه فتحی باشاغا عبدالحمید الدبیبه دولت وحدت ملی فتحی باشاغا نخست وزیر آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد