Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@14:47:07 GMT

دستیار استنلی کوبریگ درگذشت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۴۹۷

دستیار استنلی کوبریگ درگذشت

لئون ویتالی که در نیمه دوم کار استنلی کویریک هرگز او را تنها نگذاشت و دستیار کارگردان در هر کاری از انتخاب بازیگران تا امور پس از تولید بود، در ۷۴ سالگی درگذشت.

وی در فیلم‌های «بری لیندون» و «چشم‌های کاملاً بسته» علاوه بر خدمت به عنوان دستیار کارگردان، بازی هم کرده بود.

بنیاد کوبریک با انتشار این خبر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده: لئون ویتالی مهره کلیدی شمار زیادی از فیلم‌های کوبریک، شب پیش در آرامش درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتالی پس از حضور در آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن، به بازیگری روی آورد و در اوایل دهه ۱۹۷۰ در برنامه‌های تلویزیونی ظاهر و از سال ۱۹۷۳ وارد سینما شد. او در فیلم ایتالیایی «سوپر عوضی» که توسط ماسیمو دالامانو فیلمبردار قدیمی سرجیو لئونه کارگردان مشهور ایتالیایی ساخته شده بود بازی کرد و پس از آن استنلی کوبریک وی را برای بازی در نقش لرد بولینگتون در فیلم «بری لیندون» انتخاب کرد.

وی پس از کار کردن با کوبریک شیفته این کارگردان شد و از وی اجازه خواست تا بتواند مراحل تدوین کارگردان پس از فیلمبرداری را تماشا کند. کوبریک پذیرفت و این آغاز یک همکاری پشت صحنه بین این دو مرد بود و تا پایان عمر کارگردان ادامه یافت. وقتی کوبریک تصمیم گرفت تا با اقتباس از «درخشش» استیون کینگ فیلم بسازد نسخه‌ای از کتاب را برای ویتالی فرستاد و از وی خواست تا دستیارش در مراحل تولید باشد. ویتالی به‌عنوان دستیار شخصی کارگردان در این فیلم شناخته می‌شود و او بود که دنیل لوید بازیگر نقش دنی تورنس جوان را در این فیلم انتخاب کرد.

پس از آن ویتالی به دست راست کوبریک بدل شد و در همه چیز از بازیگری تا تدارکات صحنه و مراحل پس از تولید و مراحل پیش از تولید فیلم‌های بعدی، با وی همکاری کرد. ویتالی علاوه بر اینکه به عنوان دستیار کوبریک شناخته می‌شد مدیریت بازیگران در فیلم‌های «غلاف تمام فلزی» و «چشمان کاملاً بسته» را نیز برعهده داشت. تعهد کاری وی نقش مهمی در مسیر ساخته شدن فیلم‌های کوبریک ایفا کرد و به این کارگردان اجازه داد تا چشم‌اندازهای دقیق و معروف خود را عملی کند.

ویتالی در مستندی که تونی زیرا با عنوان «کارگرفیلم» از وی ساخت گفته بود: هفت روز هفته روزی ۱۴ تا ۱۶ ساعت کار می‌کردم و این برایم کاملاً نرمال بود.

ویتالی بک بار دیگر در فیلم «چشمان کاملاً بسته» در برابر دوربین کوبریک هم ظاهر شد و نقش شخصیت بدنام شنل قرمز را ایفا کرد. بازی شرورانه‌ای که وی ارایه کرد نشان دهنده توانایی وی در بازیگری بود. با درگذشت کوبریک تنها چند روز پس از ساخته شدن این فیلم، ویتالی تا حد زیادی از سینما فاصله گرفت اما به تاد فیلد که در این فیلم هم‌بازی‌اش بود کمک کرد تا به حرفه کارگردانی روی بیاورد. وی از آن پس بخش بیشتر زندگی‌اش را صرف نظارت بر بازسازی فیلم‌های کوبریک کرد و درباره زندگی و حرفه این کارگردان مصاحبه و اطلاع‌رسانی می‌کرد.

۵۵۵۵

کد خبر 1664858

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان بازیگران سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد

به گزارش “ورزش سه”، چند روزی از حضور حمید مطهری یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال در تراکتور می‌گذرد و این مربی فعلاً مسئولیت فنی قرمزپوشان تبریزی را بر عهده دارد.

مطهری هفته گذشته در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن هم هدایت تراکتور را انجام داد، تیمش را عصر چهارشنبه به مصاف استقلال می‌فرستد و در چنین شرایطی او به‌طور رسمی از کادر فنی تیم ملی جدا شده است.

عضو تازه کادر فنی تراکتور بعد از حضور در تبریز از جمع دستیاران قلعه‌نویی جدا شده؛ محسن معتمدکیا مدیر رسانه تیم ملی ضمن اعلام خبر جدایی مطهری از کادر فنی گفته است: آقای قلعه‌نویی هنوز تصمیمی درباره جایگزین این مربی نگرفته و هر زمان در این خصوص تصمیم‌گیری شود به اطلاع هواداران فوتبال خواهد رسید.

حمید مطهری مدتی بعد از انتخاب به‌عنوان سرمربی تیم ملی کارش را در جمع همکاران او شروع کرد و حالا با بازگشت به عرصه باشگاهی دیگر فعالیتی در تیم ایران نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • پُل آستر درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • جدایی دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی