Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون بودجه ۱۴۰۱، شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک را مکلف کرده است که تسهیلات ویژه مسکن به برخی خانواده‌های واجد شرایط اعطا کنند.

به نقل از ایبنا، طبق بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» خانواده‌هایی که مسکن ندارند و از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه این وام را دریافت کنیم؟

برای دریافت این وام متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

شرایط دریافت وام

این وام مسکن تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند که این موارد توسط بانک از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی استعلام و مورد تایید قرار می‌گیرد.

مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان، با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله و با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه در نظر گرفته شده است.

برای دریافت وام متقاضیان باید سفته و یا یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

همچنین احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام شود.

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری که نسبت به دریافت این تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را در سامانه «ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https://crm.cbi.ir/ ثبت کنند.

تجارت‌نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: وام ۲۰۰ میلیونی وام ۲۰۰ میلیون تومانی وام ٢٠٠ میلیونی بدون ضامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی