Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:44:31 GMT

وزیر ورزش و جوانان: زنگ ورزش در مدارس احیاء شود 

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۷۰۵

وزیر ورزش و جوانان: زنگ ورزش در مدارس احیاء شود 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش تعلیم و تربیتی باید دیده شود و مورد حمایت قرار بگیرد گفت: زنگ ورزش باید احیاء و از هر زمانی برای فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان استفاده شود.

به گزارش ایسنا، سید حمید سجادی در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، ضمن مرور برخی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان پیرامون جایگاه نظام آموزش و پرورش گفت: یکی از عبارات ارزشمندی که امروز بسیار موثر و کاربردی است جمله‌ای از امیرالمونین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان فرمودند که  «فرزندان خود را برای فردا تربیت کنید». 

وی با اشاره به ابعاد اربعه ورزش در دنیا اظهار کرد: پایه و اساس ورزش در دنیا بر چهار بعد ورزش تعلیم و تربیتی، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای تعریف شده است. امروز دنیا به این رسیده است که زیربنای همه اینها ورزش تعلیم و تربیتی است. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما در آموزه‌های اسلام، از ابزارهای مختلف برای تعلیم و تربیت استفاده می‌کنیم. وقتی قرار است در جامعه نقش‌های مختلفی ایفا کنیم باید در ابتدا جسم و جان و روح ما، میزان و از یک تعادلی برخوردار باشد. 


وی با بیان اینکه در کنار سایر آموزه‌ها می‌توان از فعالیتها و بازی‌های ورزشی برای تکمیل تعلیم و تربیت استفاده کرد گفت: به عنوان مثال دانش آموزی داریم شجاع و یا مسئولیت پذیر نیست، می‌توان اینها را در ورزش‌ اصلاح کرد. 


سجادی ادامه داد: خاستگاه  ورزش تعلیم و تربیتی را اینگونه می‌بینیم که هر ورزش و اردویی که برگزار می کنیم باید آموزنده باشد. آموزش‌ها نباید تک بعدی باشند. 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش تعلیم و تربیتی باید دیده شود و مورد حمایت قرار بگیرد گفت: زنگ ورزش باید احیاء و از هر زمانی برای فعالیت های بدنی دانش آموزان استفاده شود. ورزش تعلیم و تربیتی جایگاه حائز اهمیتی دارد و علم ثابت کرده است که زیربنای ورزش قهرمانی همگانی و حرفه‌ای است. امید است فعالیت‌های ورزشی مکمل سایر آموزه‌ها باشد. 


وی اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت، هفته آینده ۲۰۰ خانه ورزش روستایی را تجهیز می‌کنیم. ۱۰۹ خانه جوان یا سمن سرا داریم که می‌توانند مکمل کار آموزش و پرورش هم باشند و امید است ۷۰ پروژه خانه جوان دیگر را تا پایان سال به اتمام برسانیم. تاکنون ۳۲ هزار برنامه فراغتی برای جوانان داشته‌ایم. در راستای مهارت آموزی و اشتغال آفرینی توانسته‌ایم برای ۱۲۰ هزار نفر از جوانان شغل ایجاد کنیم که در برنامه‌های ماست به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد. 

سجادی افزود: همچنین مراکز نوآوری و شتاب دهی جوانان در ۱۵ استان به بهره‌برداری رسیده است. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير ورزش و جوانان زنگ ورزش ورزش دانش آموزي وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد