Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@14:37:01 GMT

یک سوم بیماران اعصاب و روان زنان هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۷۵۶

یک سوم بیماران اعصاب و روان زنان هستند

رئیس مرکز درمانی روانپزشکی رازی گفت: یک سوم بیماران اعصاب و روان مرکز درمانی روانپزشکی رازی زنان هستند که به صورت سرپایی و بستری درمان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایران اکونومیست، امید رضایی روز دوشنبه در نشست خبری که در مرکز درمانی روانپزشکی رازی برگزاری شد، افزود: یک هزار و ۱۰۰ بیمار روانی بی سرپناه تا خطرناک اعصاب و روان در این مرکز نگهداری می‌شوند که نیمی از آنها بهبود می‌یابند و مرکز را ترک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد این بیماران  حاد و مزمن هستند و اختلالات خلقی مانند دو قطبی بودن شایعترین علت بستری آنان در این مرکز است.

رضایی تصریح کرد: در این مرکز افراد در گروه سنی ۹ تا ۱۰۰ سال نگهداری می‌شوند و روزانه ۳۰ نفر پذیرش داریم؛ با توجه به اینکه مسائل عصبی و روانی به دلیل شرایط اقتصادی جامعه زیاد شده است، میزان پذیرش نیز در این مرکز افزایش یافته است.

رئیس مرکز درمانی روانپزشکی رازی با اشاره به اینکه بیماران نگهداری شده از  همه نقاط کشور هستند، اظهار داشت: در یک ماه اخیر ۲ مورد فرار بیمار داشتیم.  

وی ادامه داد: در این مرکز درمانی ۵۰ متخصص،  ۴۹ رزیدنت روانپزشکی، ۶۰ روانشناس، ۴۴ مددکار،  ۵۰۰ نفر پرسنل پرستاری،  ۶ دندانپزشک و ۲ فیزیوتراپ مشغول فعالیت هستند و خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران ارائه می‌دهند.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلامت روان ، امید رضائی ، بهداشت و سلامت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت روان بهداشت و سلامت مرکز درمانی روانپزشکی رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد