Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «لیز چنی» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی نیوز با اشاره به حاشیه‌های بازرسی اخیر پلیس این کشور از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، این تحقیقات را بسیار جدی دانست و نسبت به واکنش‌های اعضای حزب جمهوریخواه و حامیان ترامپ به این موضوع ابراز «شرمساری» کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در بارزسی اقامتگاه مارئه لاگو دونالد ترامپ در فلوریدا حدود ۲۰ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه اسناد سری و فوق سری را کشف و ضبط کرده و در حال تحقیق در رابطه حذف و نابودی اسناد توسط وی و همچنین ایجاد ممانعت در مقابل تحقیقات و نقض قانون جاسوسی این کشور است. 

در این راستا، اعضای حزب جمهوریخواه و حامیان ترامپ در واکنش به این اقدام اف‌بی‌آی و در دفاع از ترامپ، وزارت دادگستری این کشور را به داشتن سوءنیت سیاسی در این زمینه متهم کرده‌اند.

چنی در این زمینه با ابراز نگرانی از خشونت‌های طرفداران ترامپ پس از اعلام این خبر اظهار داشت که اقدام ترامپ مبنی بر انتشار حکم بازرسی پلیس در رسانه‌ها بدون پنهان کردن نام افسران اجرا کننده حکم می‌تواند برای آن‌ها خطرهایی را به دنبال داشته باشد.

وی که به عنوان معاون کمیته ویژه تحقیق حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) فعالیت می‌کند، افزود: اینکه حزب برای ادامه حمایت‌های بی چون و چرا از ترامپ به بازتاب دهنده خشونت و حمله به مجریان قانون تبدیل شود، «بسیار غم‌انگیز» است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و  در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

این منتقد سرسخت ترامپ وقتی از او پرسیده شد که آیا احتمال حضور رییس جمهور پیشین آمریکا در جایگاه شاهد در جریان بررسی حمله به ساختمان کنگره وجود دارد، از پاسخ قطعی در این باره امتناع کرد و گفت این احتمال همیشه وجود دارد.

چنی که به تازگی در رای‌گیری درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخاب نامزد این حزب از ایالت وایومینگ برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای کنگره از هریت هیجمن (Harriet Hageman) هم حزبی مورد تائید ترامپ با اختلاف زیادی شکست خورد در این باره تصریح کرد: «هیچگونه احساس پشیمانی» ندارم. 

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این مساله از ابتدا آشکار بود که رای به استیضاح ترامپ عواقب سیاسی برای من به دنبال خواهد داشت.

این نماینده کنگره تصریح کرد که به منظور حفظ جایگاه خود در کنگره و حزب، باید بر خلاف باورهایش، دروغی را که درباره انتخابات ۲۰۲۰ به راه افتاده بود تایید می‌کرد.

او یکی از ۱۰ جمهوری خواه مجلس بود که در پی حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی) رای به استیضاح ترامپ داد.

چنی درباره آن دسته از جمهوریخواهانی که همچنان به حمایت‌های کورکورانه خود از ترامپ ادامه می‌دهد و بخش بزرگی از اعضای حزب را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: این رفتار آن‌ها «بیمارگونه» است.

دختر «دیک چنی» معاون اسبق رئیس‌جمهوری آمریکا توضیح داد: جمهوریخواهان باید درباره رویکرد آینده حزب تصمیم بگیرند؛ اینکه می‌خواهند بر پایه باورهای حزب و سیاست‌های آن رفتار کنند و یا تحت فرمان رییس‌جمهور خطرناک پیشین باقی بمانند.

وی از برنامه‌اش برای تاسیس یک تشکیلات سیاسی  در هفته‌های آتی به منظور ارتقای دانش آمریکایی‌ها نسبت به تهدیدهای کنونی در این کشور از جمله وقایع پس از انتخابات ۲۰۲۰ و ایجاد کارزار مخالفت با حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

چنی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که شکستش در انتخاب درون حزبی به کارزار او برای «بیرون نگه داشتن ترامپ از کاخ سفید» کمک کند. 

این جمهوریخواه آمریکایی که پیشتر گفته بود که برای جلوگیری از حضور مجدد دونالد ترامپ در کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۳ حضور خواهد یافت، اعلام کرد که هنوز در این باره تصمیم قطعی نگرفته‌ است و افزود احتمالا پس از بررسی انتخاب‌ها و پایان دوره نمایندگی‌اش در کنگره تصمیم نهایی را می‌گیرد.

چنی ادامه داد: جمهوریخواهان باید از اینکه ترامپ به عنوان نماینده این حزب در انتخابات شرکت نمی‌کند اطمینان حاصل کنند. 

به اعتقاد چنی جمهوریخواهان در صورت حضور ترامپ به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ۲۰۲۴، هیچ شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

او معتقد است ترامپ با زیر پا گذاشتن اصول اولیه دموکراسی و قانون اساسی، یک تهدید بزرگ و خطرناک برای آمریکایی‌ها است و همچنان در حال رهبری جریانی است که انتخابات ۲۰۲۰ را انکار می‌کند.

لیز چنی همچنین تاکید کرد که کارزاری علیه جمهوریخواهانی که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را منکر می‌شوند ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید