Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی چند ماه گذشته خلق نقدینگی و استفاده از پایه پولی در کشور کنترل شده است و امیدوار هستیم که با اصلاح رویه‌های نادرستی که در گذشته وجود داشته بتوانیم بیش‌ازپیش شاهد کنترل تورم در کشور باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از ایبِنا، محمدهادی سبحانیان درباره وضعیت و نتایج همکاری‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حوزه‌های مشترک اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده است که اگر بین اجزای اقتصادی دولت‌ها انسجام و هماهنگی وجود نداشته باشد دولت‌ها نمی‌توانند به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تبع، دو مورد از اجزای مهم ستاد اقتصادی دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی هستند که طی یک سال گذشته در موضوعات مختلف همکاری خوبی را با هم دیگر انجام داده‌اند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصادیق این همکاری در تدوین بسته کنترل تورم است که با اهتمام و تلاشی که همکاران ما در بانک مرکزی دارند، رویکردهایی را در پیش گرفته‌اند که در نتیجه آن شاهد هستیم طی چند ماه گذشته خلق نقدینگی و استفاده از پایه پولی در کشور کنترل شده است و امیدوار هستیم که با اصلاح رویه‌های نادرستی که در گذشته وجود داشته بتوانیم بیش‌ازپیش شاهد کنترل تورم در کشور باشیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: یکی دیگر از محورهایی که همکاری نزدیکی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اتفاق افتاده، موضوع ساماندهی پوزه‌ای بانکی است. بخش قابل‌توجهی از این پوزها اتصالی به پرونده‌های مالیاتی نداشتند و منشأ بسیاری از تخلفات بودند که در یک همکاری نزدیک، این ساماندهی اتفاق افتاد.

سبحانیان ادامه داد: موضوع بعدی بحث تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری است و سایر موارد مانند تدوین لایحه ساماندهی استخراج و مبادله رمزارزها نیز یک هماهنگی و ارتباط نزدیکی بین این دو دستگاه را طلب می‌کرد که تا به امروز توانسته‌ایم این همکاری را به‌صورت نزدیک دنبال کنیم.

کد خبر 598673

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایه پولی رشد پایه پولی خلق نقدینگی وزیر امور اقتصادی و دارایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا