Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه هیئت‌امنای مساجد باید جوانان را شناسایی و کادرسازی کرده و از ظرفیت آن‌ها بهره گیرند، افزود: در این راستا لازم است جوانان در ترکیب هیئت‌امنا حضور داشته باشند و این هیئت را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در همایش هم‌سنگران مسجدی که با حضور مسئولان، هیئات امنا، خادمین و فعالین مساجد در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی مساجد، احیای فرهنگ مسجدی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: احیای مساجد و فرهنگ ارزشمند آن کار بسیار مهمی در دنیای امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه بجنورد افزود: امروز همه استکبار متحد شده‌اند تا مردم به‌ویژه زنان و فرزندان ما را از مسیر صلاح و صواب دور کرده و برای رسیدن به هدف خود نیز هزینه‌های بسیاری صرف می‌کنند؛ به‌نحوی‌که طبق آمارها هر نیم ساعت یک فیلم مستهجن توسط بنگاه‌های فاسد نظام استکباری تولید می‌شود تا جامعه ما را گمراه کند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز تبلیغات گسترده‌ای علیه دین می‌شود؛ به‌گونه‌ای که از هم پاشاندن نظام خانواده یکی از اصول اساسی دشمنان برای نابودی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) که می‌فرمایند: «اگر بلاها بر شما هجوم آوردند به مساجد روی آورید»، افزود: منظور از این سخن تنها بلاهایی همچون سیل و زلزله نیست، بلکه شامل همین آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و فتنه‌های زمانه نیز می‌شود که برای سالم ماندن از این فضای مسموم باید به مساجد پناه ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه ضمن تشکر از زحمات فعالان و دست‌اندرکاران مساجد، به بیان چند توصیه در باب اداره کردن مساجد پرداخت و با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «إنَّ اللّه َ عَزَّوجَلَّ إذا أحَبَّ عَبدا جَعَلَهُ قَیمَ مَسجِدٍ» و تأکید می‌کنند هرگاه خداوند عزوجل بنده‌ای را دوست بدارد او را برآورنده نیازهای مسجدی قرار می‌دهد.

وی خطاب به فعالان مسجدی با بیان اینکه شما خادم خانه خدا و مسئول امورات این خانه و مهمانان آن هستید، ادامه داد: بر این اساس نباید کاری کنید که مهمان برنجد؛ زیرا نتیجه آن رنجش میزبان خواهد بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: خادمان مساجد توجه داشته باشند با افرادی که وارد مسجد می‌شوند با روی خوش و اخلاق نیکو رفتار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه فضای مساجد باید همیشه تمیز باشد و در ایام مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، فضاسازی مساجد باید با آن مناسبت‌ها تطابق داشته باشد، گفت: از سوی دیگر باید توجه شود برنامه‌های مسجد طولانی و خسته‌کننده نباشد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر امام جماعت مسجد، خاطرنشان کرد: امام جماعت نباید تنها به اقامه نماز اکتفا کند؛ بلکه به‌عنوان مدیر مسجد باید به مسائلی ازجمله ارتباط‌گیری با مردم، شناخت افراد و مشکلات آن‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها، سخنرانی، بیان احکام و ... نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با تأکید بر اینکه هیئت‌امنای مساجد باید جوانان را شناسایی و کادرسازی کرده و از ظرفیت آن‌ها بهره گیرند، افزود: در این راستا لازم است جوانان در ترکیب هیئت‌امنا حضور داشته باشند و این هیئت را تقویت کنند؛ به‌طوری‌که اگر هیئت‌امنا 10 نفر هستند، چهار نفر آن‌ها از جوانان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه دست‌اندرکاران مساجد باید جمعیت نمازگزار را به نماز جمعه متصل کنند، افزود: باید کارکرد فعالان مساجد به نحوی باشد که در روز جمعه مساجد را به نماز جمعه متصل کند؛ چراکه نماز جمعه تریبون نظام و ولایت است.

گفتنی است، در این مراسم از فعالیت‌های 20 مسجد شاخص و فعال خراسان شمالی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان تقویت مساجد شناسایی کادرسازی حجت الاسلام والمسلمین نوری هیئت امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی