Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:41:28 GMT

آغاز پخش پویانمایی «سلام بر ابراهیم»

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۱۹۰۱

آغاز پخش پویانمایی «سلام بر ابراهیم»

به گزارش ایرنا، مجموعه انیمیشن سلام بر ابراهیم کاری از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صبا است که به تهیه‌کنندگی اسدالله دیانتی و کارگردانی اسماعیل یوسفی از امروز ۳۱ مرداد پخش خود را از شبکه سوم سیما آغاز می کند.

این مجموعه در چهار فصل تولید شده که فصل اول آن در قالب ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای از ۳۱مرداد هر شب ساعت ۲۰:۲۰دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرکز پویانمایی صبا تاکنون انیمیشن‌های بسیاری را پیرامون شخصیت های ملی ،میهنی، تاریخ معاصر و دفاع مقدس تولید و پخش کرده و هم اکنون سلام بر ابراهیم تازه ترین اثر فاخریست که به همت این مرکز تولید شده و در فصل اول خود راوی کودکی تا نوجوانی شهید ابراهیم هادی ملقب به علمدار کمیل است.

این فصل از مجموعه سلام بر ابراهیم، روایت ماجراهایی است که وی در جبهه غرب داشته و اتفاقاتی که در جبهه جنوب برای شهید ابراهیم هادی رخ داده و به ویژه رخدادهای کانال کمیل به نمایش گذاشته می‌شود.

ابراهیم هادی کیست؟

ابراهیم هادی در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد. ابراهیم چهارمین فرزند خانواده بود و در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید. ابراهیم دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان و کریم‌خان گذراند. او در سال ۵۵ توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیر درسی را شروع کرد؛ حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه محمدتقی جعفری در رشد شخصیتی ابراهیم بسیار موثر بود.

وی در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد. همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد و به تربیت دانش آموزان پرداخت. یکی از کارهای ابراهیم در جبه های جنگ، انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب بود. 

این شهید جاوید الاثر به ورزش علاقه فراوانی داشت و فعالیت در این عرصه را با ورزش پهلوانی و ورزش باستانی شروع کرد و در والیبال و کشتی بی نظیر بود. این پهلوان در عملیات والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن باقیمانده رزمندگان به عقب جبهه، به تنهایی با دشمن بعثی جنگید و دیگر کسی او را ندید

پنج روز به همراه بچه های گردان کمیل و حنظله در کانال های فکه مقاومت کردند اما تسلیم نشدند. سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد. دیگر کسی او راندید. او همیشه از خدا می خواست گمنام بماند. خدا هم دعایش را مستجاب کرد. ابراهیم سالهاست که گمنام و غریب در فکه مانده تا خورشیدی باشد برای راهیان نور. مزار یادبود این قهرمان شهید در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) است.

در وصیت نامه این شهید آمده است: خدایا تو را گواه می‌گیرم که در طول این مدت از شروع انقلاب تاکنون هر چه کردم، برای رضای تو بوده و سعی داشتم همیشه خود را مورد آزمایش و آموزش در مقابل آزمایش‌ها قرار دهم. امیدوارم این جان ناقابل را در راه اسلام عزیز و پیروزی مستضعفین بر متکبرین بپذیری. خدایا هر چند از شکستگی‌های متعدد استخوان‌هایم رنج می‌برم،‌ ولی اهمیتی نمی‌دادم؛ به خاطر این‌که من در این مدت چه نشانه‌هایی از لطف و رحمت تو نسبت به آن‌هایی که خالصانه و در این راه گام نهاده‌اند، دیده‌ام. 

خدایا،‌ ای معبودم و معشوقم و همه کس و کارم، نمی‌دانم در برابر عظمت تو چگونه ستایش کنم ولی همین قدر می‌دانم که هر کس تو را شناخت، عاشقت شد و هر کس عاشقت شد، دست از همه چیز شسته و به سوی تو می‌شتابد و این را به خوبی در خود احساس کردم و می‌کنم. خدایا عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب چنان در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه‌تکه‌ام کنند و یا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گیرم، او را تنها نخواهم گذاشت. 

این شهید جاوید الاثر همچنین وصیت کرد: به عنوان یک فردی از آحاد ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسئولین امر تذکر می‌دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن بوده باشید و هیچ مسئله و روشی شما را از هدف و جهتی که دارید، منحرف ننماید. دیگر این که سعی کنید در کارهایتان نیت خود را خالص نموده و اعمالتان را از هر شرک و ریا، حسادت و بغض پاک نمایید تا هم اجر خود را ببرید و هم بتوانید مسئولیت خود را آن‌چنان که خداوند، اسلام و امام می‌خواهند، انجام داده باشید این را هرگز فراموش نکنید تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم، جامعه ساخته نمی‌شود. 

برچسب‌ها دفاع مقدس پویا نمایی کانال کمیل شبکه سه سیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس پویا نمایی کانال کمیل دفاع مقدس پویا نمایی کانال کمیل شبکه سه سیما سلام بر ابراهیم ابراهیم هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| پیام وحید امیری پس از حذف پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وحید امیری، کاپیتان پرسپولیس پنالتی هفتم پرسپولیس در اراک را خراب کرد تا با گل شدن توپ نقی‌زاده آلومینیوم صعود کند.

حالا ساعتی پس از این مسابقه جذاب، امیری در اینستاگرامش از هواداران و اعضای تیم پرسپولیس عذرخواهی کرد.

امیری نوشت:"سلام بر هوادارانِ عزیز تیم پر افتخار پرسپولیس. از اینکه امروز باعث حذف تیم شدم بسیار ناراحتم و همینجا از همه شما هوادارانِ عزیز ، هم تیمی ها و تمام عواملِ باشگاه بزرگِ پرسپولیس عذرخواهی میکنم، امیدوارم بنده رو ببخشید و از این تیم مثل همیشه حمایت کنید چون چیزی که ماندگاره پرسپولیسِه که با پشتوانه ی شما قوی و بزرگ تا همیشه می مونه. من هم تمام سعی و تلاشم رو میکنم که در ادامه و در مسابقات پیشِ رو جبران کنم سلام بر هوادارانِ عزیز تیم پر افتخار پرسپولیس."

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899978

دیگر خبرها

  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • عکس‌| پیام وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه