Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدیان اردی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته را ۵۵ نفر اعلام کرد و از کاهش مراجعات شهروندان به مراکز درمانی و بهداشتی با علائم مشکوک کرونا خبر داد.

وی بیان کرد: در جریان موج هفتم کرونا، روزانه ۶۲۰ نفر از شهروندان با علائم مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان اردبیل مراجعه می کردند، ولی این آمار طی شبانه روز گذشته با ۳۲۵ نفر کاهش به ۲۹۵ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از ترخیص ۱۰ نفر از مبتلایان بستری کرونا پس از بهبودی نسبی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری بوده و در حال طی دوره درمان هستند.

وی افزود: هم‌اکنون در زمینه شیوع کرونا شهرستان نیر نارنجی و شهرستان‌های اردبیل، سرعین، کوثر، خلخال، نمین، مشکین شهر، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، گرمی و انگوت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

محمدیان اردی با اشاره به تداوم شیوع موج هفتم کرونا در استان اردبیل بیان کرد: شمار فوتی‌های موج جدید کرونا کم است به طوری که طی شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان در ۲۹ ماه گذشته به ۲ هزار و ۸۱۹ نفر رسید.

وی با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم اظهار کرد: شهروندان از عادی انگاری بیماری کووید ۱۹ خودداری کرده و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به افرادی که بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونا آنها گذشته است، توصیه کرد که جهت تزریق واکسن یادآور به مراکز تزریق واکسن در سطح استان اردبیل مراجعه کنند.

به گفته وی، تست ۳۰ درصد از مراجعان با علائم کرونا مثبت بوده که نشان دهنده شدت شیوع این سویه از کرونا در سطح استان اردبیل است.

محمدیان اردی افزود: در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

وی همچنین با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان اردبیل، خواستار ایجاد شرایط تهویه در محل‌های تجمع و حضور افراد پرشمار و نیز رعایت فاصله اجتماعی در این همه اماکن عمومی استان شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تزریق ۱۰۰ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار گرفته و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

تاکنون ۴۳ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور یا چهارم نیز اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم، سوم و یادآور در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت طی شبانه روز گذشته استان اردبیل درمانی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد