Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین تقی پور، سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم، در خصوص برگزاری آزمون مرحله دوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی از ۱ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

به گفته او، در این دوره بر خلاف سنوات گذشته تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می‌شود و این سازمان صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمون‌ها را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی پور می گوید: در مجموع تعداد ۱۰۰۷ نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت نام نموده اند که ۳۶۷۳ نفر، پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده اند و شرکت کنندگان طبق جدول زمانبندی و مطابق با حوزه‌های امتحانی تعیین شده در استان خود می‌توانند در آزمون‌ها شرکت نمایند.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تأکید کرد: شرکت کنندگان در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهینامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد و همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب نمایند، می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد، شرکت کنند و زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

 آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دارالقرآن الکریم حافظان قرآن کریم آزمون قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود آزمون مرحله مرحله دوم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن رضایی از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ادارات تبلیغات اسلامی یاسوج و کهگیلویه فردا، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور خبر داد. وی افزود: این آزمون با حضور ۱۶۷ نفر از بانوان و آقایان در رده‌های سنی در بخش‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و با حضور علی‌اکبر ظفرآبادی، داور و پیشکسوت قرآنی کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آزمون به‌صورت شفاهی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. رضایی گفت: مدرک حفظ ۱۰ جزء معادل دیپلم، حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و حفظ کل معادل لیسانس محسوب می‌شود و امتیاز ویژه‌ای در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دارد. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه https://bpms.telavat.ir دریافت کنند، گفت: برای ورود به صحفه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

دیگر خبرها

  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی