Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@16:06:24 GMT

افزایش ۲۶ درصدی کشف جرائم سایبری

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۲۶۹

افزایش ۲۶ درصدی کشف جرائم سایبری

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: کشف جرائم سایبری در ۵ ماهه اول سال در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

سردار حسین اشتری در حاشیه دوازدهمین گردهمایی رؤسای پلیس فتای سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: کشف جرائم سایبری در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: دستگیری مجرمان سایبری نیز در این بازه زمانی قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان وجوه حاصله از کلاهبرداری سایبری در پی مسدودسازی شبکه‌های مجرمانه دارای انگیزه‌های مالی، در ۵ ماهه امسال کشف شده است.

وی با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های بهره گیری از فضای سایبری بیان کرد: امروزه به واسطه گستره بهره گیری از این فضا در دورترین نقاط کشور توسط کاربران، شاهد وقوع جرائمی هستیم که مسئولیت پلیس را در این حوزه تشدید می‌کند؛ باید با تسلط و اشراف اطلاعاتی، دست مجرمان فضای سایبری را کوتاه و این فضا را امن کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم تقویت روزافزون پلیس فتا تصریح کرد: بر تخصیص به روزترین تجهیزات و فناوری‌های نوین به پلیس فتا تاکید ویژه‌ای دارم که البته در سال‌های اخیر در این حوزه گام‌های مطلوبی برداشته شده و این روند باید ادامه داشته باشد.

پلیس فتا محور موضوعات سایبری در کشور

وی بر لزوم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و شبکه بومی سایبری تاکید کرد و گفت: مطابق مطالبه مقام معظم رهبری "مدظله العالی" باید شبکه ملی ارتباطات راه اندازی شود تا مخاطرات و آسیب‌های این فضا را به حداقل برسانیم؛ چرا که از رها شدگی فضای مجازی متضرر می‌شویم.

سردار اشتری اضافه کرد: در پیگیری پرونده‌های سایبری نبایستی زمان را از دست بدهیم و باید با جدیت و فوریت موضوعات را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

ایتن مقام انتظامی تمرکز بر فعالیت کسب و کار‌های غیرمجاز و خلاف در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و گفت: اجازه ولنگاری در فضای مجازی را به سودجویان نمی‌دهیم و قاطعانه برخورد می‌کنیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان