Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:52:56 GMT

قزوین در کمین تنش آبی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۵۹۱

قزوین در کمین تنش آبی

ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: با توجه تنش آبی قزوین در سال جاری، سازمان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با همراهی اداره آبفا و کمک خیرین، طرح نذر آب برای 3 روستای واجد شرایط استان ازجمله روستاهای قلعه قره داش (شهرستان تاکستان)، زاجکان سفلی و اردک (بخش طارم سفلی، شهرستان قزوین) را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن آصفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان قزوین نیز جزو استان‌های در کمین تنش آبی است که برای جبران کم‌آبی آن باید تدابیری اساسی سنجیده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به مشکلات آبی برخی روستاهای استان بیان کرد: با توجه تنش آبی قزوین در سال جاری، سازمان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین  با همراهی اداره آبفا و کمک خیرین،  طرح نذر آب  برای 3 روستای واجد شرایط استان ازجمله روستاهای قلعه قره داش (شهرستان تاکستان)، زاجکان سفلی و اردک (بخش طارم سفلی، شهرستان قزوین) را برگزار می‌کند.

آصفی همچنین از اعزام بسته‌های حمایتی آب به استان همدان افزود: به دلیل تنش‌های آبی به وجود آمده در استان همدان و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته سازمان هلال‌احمر قزوین ۳۰ هزار بطری آب‌معدنی یک و نیم لیتری به همدان ارسال کرده است.

وی گفت: ارزش ریالی این بطری‌های آب آشامیدنی معادل یک میلیارد ریال است که توسط چهار دستگاه کامیون و با همکاری لشگر ۱۶ زرهی قزوین به استان همدان ارسال و تحویل داده‌شده است تا در مناطق محروم و کم آب شهر همدان توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین تأکید کرد: از تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه هموطنان عزیز در استان همدان استفاده خواهیم کرد.

آصفی عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر بر اساس وظایف بشردوستی و انسان‌دوستی فعالیت می‌کند تا بتواند قدمی شایسته در راستای کاهش مشکلات آبی هموطنان همدانی بردارد.

وی گفت: ما در کنار هموطنان عزیز استان همدان تا رسیدن به شرایط پایدار و عبور از تنش آبی هستیم و امیدواریم با یاری خداوند بتوانیم در این راه، خدمات شایسته و خوبی برای گذشتن از این بحران ارائه کنیم.

آصفی بیان کرد: خیرین و داوطلبان گرامی می‌توانند با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره‌حساب ۴۸۰۴۹۰۰۰۳۰ و شناسه‌واریز ۳۷۰۰۰۸۰۴۱۷۲ نزد بانک ملت در این امر انسان دوستانه یاریگر جمعیت هلال‌احمر قزوین باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تنش آبی قزوين جمعیت هلال احمر استان قزوین استان همدان تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد .

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی