Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@17:07:17 GMT

متفاوت‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان در مکزیک

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۷۴۴

متفاوت‌ترین ایستگاه راه‌آهن جهان در مکزیک

تین نیوز

تفریح‌گاه ساحلی تولوم در مکزیک دارای یک ایستگاه راه‌آهن بسیار زیبا است که با هدف افزایش پایداری در منطقه احداث شده است.

به گزارش تین نیوز، گروهی از معماران خلاق با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش پایداری به ایجاد یک ایستگاه راه‌آهن اعجاب‌انگیز در تولوم پرداخته‌اند که از نمایی شبیه یک چشم برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی منحصر به فرد این سازه زیبا، استفاده از فضا را در آن به بهترین شکل ممکن بهینه کرده است به این صورت که کارایی ایستگاه در مرکز، که وسیع‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد، متمرکز شده است. دیوارهای عمودی و سالن پوشیده با روزنه‌های کاملاً باز نور و تهویه طبیعی را برای ایستگاه راه‌آهن تأمین می‌کند که این ویژگی، پایداری را برای سازه و محیط اطراف آن به ارمغان آورده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم ایستگاه راه‌آهن تولوم که آن را از سایر سازه‌های مشابه متمایز کرده است می‌توان به قابلیت رفت‌وآمد راحت به آن، دکوراسیون زیبا و وفور نور طبیعی اشاره کرد. علاوه بر این، طراحی هندسی سازه به گونه‌ای است که مسافران و بازدیدکنندگان را ناخودآگاه به حضور در مرکز آن با بیشترین میزان کارایی، نور و تهویه طبیعی هدایت می‌کند.

جالب است بدانید که فروشگاه‌های مختلفی نیز در بخش‌های مرکزی ایستگاه راه‌آهن جدید تولوم واقع شده است که لذت سفر از طریق قطارهای شهری را برای مردم دوچندان می‌کند که این رویداد به سهم خود می‌تواند در افزایش پایداری در نتیجه کاهش گرایش به تردد به وسیله خودروهای شخصی سهیم باشد.

از آن‌جا که هوا در تولوم گرمسیری، با میزان رطوبت بسیار بالا است، در نتیجه سازندگان ایستگاه قطار تولوم در بعضی از بخش‌های آن، سقف‌های مشبک متعددی ایجاد کرده‌اند که مانند فضاهای باز عمل می‌کند و بدون تهویه مکانیکی هوا، در کاهش رطوبت و گرما نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این، مواد عایق بسیار کارآمدی در ساخت ایستگاه راه‌آهن جدید تولوم به کار برده شده است که از فضای داخلی آن در مقابل گرمای بیرون خودداری می‌کند و از این طریق، نیاز به مصرف انرژی شهری را برای کاهش دمای داخلی را به حداقل می‌رساند.

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مکزیک تین گازهای آلاینده مسافران ایستگاه قطار قطارهای شهری ایستگاه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان

به گزارش ایسنا، در هشدار سطح زرد شماره ۱ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی روی کشورهای همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان خوزستان پیش بینی شده است.

زمان شروع این پدیده از اواخر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه و زمان پایان آن اواخر وقت چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

نوع مخاطره نیز وزش های متوسط تا نسبتاٌشدید همراه با تندباد لحظه  ی و احتمال برخاستن گرد و خاک همرفتی در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه‌های سبک آثار مخاطره خواهد شود.

 احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها نیز توصیه می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا هشدار برای تهرانی‌ها/ گرد و غبار به پایتخت نزدیک شد

دیگر خبرها

  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان