Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:29:44 GMT

۲ بیمار کرونایی دیگر در خراسان‌شمالی جان باختند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۲۷۶۶

۲ بیمار کرونایی دیگر در خراسان‌شمالی جان باختند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیدجواد پورنقی اظهار داشت: با بستری ۳۲ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

وی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد افزایش موارد مراجعه با علائم کرونایی در استان هستیم که در این صورت شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اینک ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور هستند.

پورنقی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در خراسان شمالی بیان کرد: براساس آخرین آمارها ۶ درصد جامعه هدف در استان دُز چهارم، ۶۰ درصد دُز سوم، ۸۸ درصد دز دوم و ۹۷ درصد نیز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون ۶ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و به گفته مسوولان علوم پزشکی استان از دو هفته گذشته صدای زنگ موج هفتم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن BA۵ به صدا درآمده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۳۵ نفر قربانی داشته است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، اسفراین، جاجرم، شیروان و مانه و سملقان در وضعیت قرمز و شهرستان های گرمه، رازوجرگلان و فاروج نیز در رنگبندی نارنجی کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست کارگران این شرکت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، با بیان این که توجه به نیازهای کارگران باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اسلام نگاه ویژه و معنوی به کارگران دارد و در همین راستا ضرورت دارد همه مدیران و کارکنان در راستای دستورات اسلام به کارگران توجه، و نیازهای آن ها را مورد بررسی قرار دهند.  مهندس "حسن چاهی" با بیان این که بخش اعظم فعالیت های اجرایی در صنعت برق در کشور توسط کارگران و سیمبانان انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همت کارکنان این شرکت بیش از 3 هزار بازدید از شبکه برق استان برای ایمن کردن شبکه های توزیع قرار گرفت تا ضمن 100 درصد ایمن کردن شبکه برق استان، از بروز هر گونه حادثه احتمالی پیشگیری شود.  مهندس "حسن چاهی" با اشاره به اقدام جهادی این شرکت در اصلاح و بازسازی شبکه برق روستایی با بیان این که در 2 سال گذشته شبکه برق بیش از 275 روستا به طور کامل بازسازی شد، خاطر نشان کرد: برای این اقدام نیز بیش از 121 میلیارد تومان هزینه شد تا علاوه بر تامین برق 29 شهرک روستایی و 11 روستای بی برق، 99.9 درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شوند.  وی افزود: هم چنین در سال گذشته بیش از دو هزار و 740 میلیارد اعتبار برای توسعه صنعت برق استان جذب شد که چهارصد و 80 میلیارد ریال آن به بخش نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که این شرکت در سال گذشته از میان 39 شرکت توزیع برق در ایران، رتبه نخست را کسب کرد، خاطر نشان ساخت: توجه به نیروی سازمانی، به خصوص کارکنان اجرایی که با شبکه‌های برق کار می کنند بسیار اهمیت دارد و همه این کارکنان موظف هستند برای جلوگیری از وقوع از هرگونه حادثه ناگوار استانداردهای ایمنی را رعایت کنند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی