Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه هشدار داد در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش تسلیحات هسته‌ای را انجام دهد، واشنگتن احتمالا نیرو‌های استراتژیک را در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد.

پاتروشف در جریان کنفرانس ویدئویی بین مقامات روسیه و نمایندگان کشور‌های عضو آسه آن گفت: در صورتی که کره شمالی تسلیحات اتمی آزمایش کند، واشنگتن برای استقرار نیرو‌های استراتژیک در نزدیکی شبه جزیره کره اقدام خواهد کرد که این امر منجر به تنش بیشتر در منطقه شبه جزیره کره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، سئول متعهد شده بود در ازای تعهد پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته ای، از اقتصاد رو به رشد کره شمالی حمایت کند، اما چنین درخواستی از سوی کره شمالی رد شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر نگرانی‌های خود را در مورد آمادگی پیونگ یانگ برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود ابراز کرده بود.

در همین حال، آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه مشترک خود را آغاز کردند. این رزمایش که به نام سپر آزادی اولچی نامگذاری شده قرار است تا ۱ سپتامبر ادامه داشته باشد، این رزمایش در جهت تعهد سوک یول، رییس جمهور جدید کره جنوبی برای تقویت ارتش به منظور بازدارندگی بیشتر در مقابل کره شمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی شبه جزیره کره آزمایش هسته ای کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد