Web Analytics Made Easy - Statcounter


محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به ترور چهره نزدیک به متحد ولادیمیر پوتین، در توئیتی نوشت:

«یک زن جوان کشته شده است، اما رسانه‌های غربی آن را تروریسم نمی‌خوانند.

از این گذشته، من چندین بار به روسیه سفر کرده‌ام، اما به خاطر ندارم که در هیچ بحث به الکساندر دوگین اشاره‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد گرفته‌ام به روایت‌های غربی درباره هیچ یک از مخالفان‌شان اعتماد نکنم.»

این اظهارات مرندی در پی این مطرح می‌شود که داریا دوگینا دختر الکساندر دوگین، کهنه‌سرباز و مفسر سیاسی روسی، کشته شد.

شبکه راشا تودی در این باره گزارش داد، این رویداد در بزرگراهی حدود ۲۰ کیلومتری غرب مسکو حدود ۲۱:۳۵ به وقت محلی رخ داد. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که این انفجار درست در وسط بزرگراه اتفاق افتاد و اجزای منفجر شده به اطراف پرتاب شدند. این خودروی ویران شده که کاملا آتش گرفت، سپس به حصاری برخورد کرد.

به گفته سرویس‌های اضطراری فقط یک شخص داخل این خودرو بود و فورا پس از انفجار کشته شد. گزارش‌های اولیه نشان دادند که یک دستگاه منفجره خانگی ممکن است عامل این انفجار بوده باشد اما بازرسان هنوز علت انفجار یا انگیزه احتمالی را تایید نکرده‌اند.

اوایل شامگاه شنبه، الکساندر دوگین طی جشنواره‌ای درخصوص «سنت و تاریخ» سخنرانی کرد و دختر او هم به عنوان مهمان در آن حضور داشت. برخی از گزارش‌های تایید نشده نشان دادند که دوگین در ابتدا قصد داشت که به همراه دخترش این جشنواره را ترک کند اما بعدا تصمیم گرفت که خودروی جداگانه‌ای بگیرد و بدین ترتیب خودروی خود را به دخترش داریا داد.

بیشتر بخوانید :

مرندی مشاور تیم مذاکره : حذف نام سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» ، هرگز پیش‌شرط ایران نبوده نماینده ولی‌فقیه در سپاه : از اول سپاه گفته بود ما را به مذاکرات برجامی گره نزنید ، دوستان این مسئله را به عنوان عرق ملی و انقلابی مطالبه کردند واکنش مرندی به ادعای گاردین

داریا دوگینا، مفسر سیاسی، دختر پروفسور الکساندر دوگین بود؛ فیلسوفی که به دلیل دیدگاه‌های ضد غربی و «نئو-اوراسیایی» خود مشهور است. رسانه‌های غربی طی دهه اخیر بارها از الکساندر دوگین به عنوان یکی از نیروهای محرکه سیاست خارجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه یاد کرده‌اند. همین چند ماه پیش، سی‌بی‌اس او را "نظریه‌پرداز راست افراطی که پشت ایده‌های پوتین است" خطاب کرد، در حالیکه واشنگتن پست او را «نویسنده رمزآلود راست افراطی که به اندیشه‌های روسی پوتین شکل می‌دهد» نامید.

الکساندر دوگین همچنین یکی از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود که به واژه «نوروروسیا» (روسیه جدید) جانی دوباره داد؛ واژه‌ای که توسط پوتین برای توجیه الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ استفاده شد.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1664832

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا مرندی اصلاح طلبان اصولگرایان الکساندر دوگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند