Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تنی چند از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل کارگاه‌های عمرانی خط 6 مترو پایتخت، از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل خط مذکور بازدید به عمل آوردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو) دکتر سیدعلی یزدی‌خواه، دکتر اقبال شاکری و سردار اسماعیل کوثری 3 تن از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که به اتفاق مهندس درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، مجری خط 6 و پیمانکاران و مشاوران مربوطه صورت گرفت، مسیر و ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط 6 را به صورت میدانی بررسی کرده و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی عملیات احداث تونل‌ها و ایستگاه‌های این خط قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو شامل دو بخش بوده که قسمت نخست به طول تقریبی 6500 متر از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی امتداد پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی کلی آن در مرز 58 درصد است. البته تونل‌های این مسیر به طور کامل حفر شده و هم‌اکنون مرحله ساخت 4 ایستگاه موجود در بخش مذکور پیگیری می‌شود.

قسمت دوم پروژه توسعه جنوبی خط 6 از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تا ایستگاه راه‌آهن سراسری کشور را شامل می‌شود که در نهایت به خط یک شبکه مترو تهران هم متصل خواهد شد. این مسیر 3500 متری نیز در حال حفاری با دستگاه حفار مکانیزه بوده و 1350 متر از تونل آن حفر شده است.

بحث پیرامون خطوط جدید شبکه مترو تهران، استفاده از ظرفیت منابع مالی احداث مجتمع‌های ایستگاهی، مبحث فاینانس و به مشارکت طلبیدن و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی از دیگر موارد مطرح شده در نشست پیش از این بازدید بود. همچنین برنامه زمان‌بندی و اولویت احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط 6 براساس روند تامین منابع مالی مورد نیاز از دیگر مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی در پایان بازدید صورت گرفته از پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو، ضمن تشکر از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شرکت مترو تهران و نیز دست‌اندرکاران این پروژه در اوضاع اقتصادی کنونی، اعلام آمادگی کردند تا مشکلات مربوط به تکمیل و توسعه هر چه سریعتر خطوط موجود را در نشست‌های تخصصی با دست‌اندرکاران نهادهای ذیربط دولتی مطرح و برای رفع آنها پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

گفتنی است خط 6 مترو تهران به طول 32 کیلومتر از 9 منطقه پایتخت عبور کرده و با 27 ایستگاه، دارای 7 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو تهران است. بخش توسعه جنوبی این خط در مجموع 10 کیلومتر طول داشته و با تکمیل آن، شبکه راه‌آهن ریلی سراسری کشور، ارتباط و اتصالی موثر به شبکه مترو پایتخت پیدا خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مترو تین روابط عمومی مجلس شورای منابع مالی بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی خط ۶ متروی تهران شركت راه آهن شهری تهران و حومه پروژه توسعه جنوبی خط 6 مجلس شورای اسلامی نمایندگان تهران مترو تهران خط 6 مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند