Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئله توقف و یا تداوم فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای در آلمان برای مقابله با بحران انرژی همچنان موضوعی مورد اختلاف و بحث برانگیز در عرصه سیاسی آلمان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طرح تداوم فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای در آلمان بر خلاف برنامه‌های از قبل تعیین شده به عنوان گزینه ای برای مقابله با بحران انرژیِ در این کشور همچنان موضوعی بحث برانگیز و مورد اختلاف در عرصه سیاسی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه "پاسایر نویه پرسه" در گزارشی در این باره نوشت: درباره موضوع بحث برانگیز ادامه عملیات نیروگاه‌های هسته‌ای در آلمان پس از پایان سال جاری میلادی اتحادیه احزب متحد مسیحی آلمان همچنان بر این مسئله تاکید دارد.

"الکساندر دوبرینت"، رئیس گروه منطقه‌ای حزب سوسیال مسیحی آلمان از دولت فدرال خواسته که تصمیمی سریع برای تمدید این دوره بگیرد. دوبرینت به خبرگزاری آلمان گفت: به جای اتلاف وقت با ارزش، دولت فدرال باید در اسرع وقت تصمیم بگیرد که به کار نیروگاه های هسته ای ادامه دهد، سوخت را سفارش دهد و نیروگاه هایی را که آخرین بار تعطیل شده بودند، دوباره فعال کند.

با این همه امید نوری پور، رهبر حزب دولتی سبزها در بحث ها درباره ادامه فعالیت سه نیروگاه هسته‌ای باقی‌مانده به لزوم منتظر ماندن برای نتایج تست استرس ادامه‌دار تاکید داشته و در این باره گفته است: و سپس ما بر اساس حقایق مانند گذشته تصمیم می گیریم.

وی در عین حال تاکید کرد که آینده ای برای انرژی هسته‌ای نمی بیند. این مقام آلمانی گفت: گفت‌وگو درباره ورود مجدد، درباره انرژی هسته‌ای به عنوان فناوری ادعایی آینده، یک بحث افسانه‌ای است. وی به فرانسه اشاره کرد، جایی که بسیاری از نیروگاه های هسته‌ای در حال حاضر در آن فعال نیستند و با دلیل تعمیر و نگهداری توجیه می شود.

دولت فدرال آلمان در حال حاضر در حال بررسی امنیت منبع تغذیه در یک تست استرس با چشم انداز زمستان آینده است. بر این اساس، دولت می خواهد تصمیم بگیرد که آیا سه نیروگاه هسته ای باقیمانده که قرار است بر اساس طرح های از قبل برنامه ریزی شده در پایان سال تعطیل شوند، باید کمی بیشتر کار کنند یا خیر.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان، روز یکشنبه در وزارت خود گفت که نتیجه هنوز باز است. وی تاکید کرد: هیچ تصمیمی در این جهت یا آن جهت وجود ندارد. این مقام آلمانی در عین حال به صراحت اعلام کرد که هیچ راه حل بلندمدتی برای کشورش در انرژی هسته ای نمی بیند. وی افزود: این ارزان‌ترین فناوری نیست و ایمن‌ترین فناوری برای تامین انرژی اروپا و جهان برای آینده نیست.

هابک استدلال کرد که فعال نگه داشتن نیروگاه های هسته ای به منظور صرفه جویی در گاز بحث درستی نیست. به گفته او، زمان های طولانی تر کارکرد این نیروگاه ها مصرف گاز آلمان را حدود دو درصد و احتمالاً کمتر کاهش می دهد. وی گفت: ما گزینه های دیگری داریم.

در مقابل، هوبرت آیوانگر، وزیر اقتصاد ایالت بایرن انتقاد هابک از سیاست انرژی ایالت خود را رد کرده است. هابک گفته بود که تنگناهای موجود در تامین برق در زمستان همچنین نتیجه اشتباهات سیاسی در بایرن است. وی این انتقاد را وارد کرد که انرژی های تجدیدپذیر به اندازه کافی در جنوب شرقی آلمان گسترش نیافته است. به گفته وی شبکه های برق برای انتقال برق از شمال آلمان نیز به اندازه کافی گسترش نیافته است.

"هوبرت آیوانگر"، چندی پیش هم یک قدم فراتر رفته و نه تنها خواهان افزایش طول عمر نیروگاه های موجود شده حتی پیشنهاد فعال سازی مجدد نیروگاه های هسته‌ای Gundremmingen C، Brokdorf و Grohnde را که قبلاً تعطیل شده بودند، ارائه کرد. این نیروگاه ها در پایان سال 2021 از شبکه خارج شدند.

آلمان از مدتها پیش برنامه ریزی کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی کار همه نیروگاه های هسته ای خود را متوقف کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سه نیروگاه هسته‌ای آخر آلمان در 31 دسامبر سال جاری میلادی باید کار خود را متوقف کند. قطع تدریجی انرژی هسته‌ای، که پس از فاجعه رآکتور هسته‌ای در فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 در آلمان آغاز شد، حالا می تواند حداقل به طور موقت با توجه به جنگ در اوکراین روند معکوسی پیدا کند.

برای اینکه تمدید استفاده از انرژی هسته ای از نظر قانونی امکان پذیر شود، پارلمان آلمان باید قانون انرژی اتمی را تغییر دهد، زیرا در پایان سال تمام مجوزهای بهره برداری نیروگاه های هسته‌ای در آلمان منقضی می شود. بررسی دوره ای ایمنی (PSÜ) نیز در این قانون آمده است. این روند هر ده سال یکبار انجام می شود.

به دلیل نگرانی از توقف تحویل گاز روسیه، حزب لیبرال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی به ویژه خواستار تمدید زمان کار نیروگاه هسته ای هستند. از طرفی حزب سوسیال دموکرات و سبزها به این مسئله بدبین هستند.

زیمنس آلمان از گازپروم روسیه عذرخواهی کردآلمانی‌ها دیگر پولی برای پس‌اندازکردن ندارند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان نیروگاه های هسته ای در آلمان نیروگاه هسته ای انرژی هسته ای نیروگاه ها پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور