Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل از مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه مردمی در تحول آفرینی مثبت در جامعه نام برد و گفت: تنها با جریان سازی مسائل حقوقی در فضای حقیقی و مجازی می توان به کاهش جرایم سایبری کمک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ندایی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما، به اهمیت نقش آفرینی اقشار مختلف در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حقوق دانان نقش مهمی در سالم سازی فضای مجازی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان فضای مجازی از روی جهالت و عدم آشنایی با مسائل حقوقی در فضای مجازی مرتکب جرم می شوند گفت: فعالیت های جهادی حقوق دانان و کارشناسان مسائل حقوقی در این حوزه و ارائه مسائل حقوقی به عموم مردم نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم در فضای حقیقی و مجازی دارد.

ندایی در ادامه سخنان به چالش های موجود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر مردم اموزش های حقوقی لازم در فضای مجازی را ببیند و از مسائل حقوقی اگاه شوند مسلما از میزان ارتکاب جرم در فضای حقیقی و مجازی نیز به طور چشمگیری کاسته خواهد شد.

وی به هفته مساجد اشاره کرد و گفت: راه اندازی نهضت اگاه سازی مسائل حقوقی در مساجد یکی از راهکارهای آشناکردن عموم مردم با مسائل حقوقی است.

ندایی گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی، اگاه سازی مسائل حقوقی و بررسی آسیب های اجتماعی در محلات با حضور کارشناسان مسائل حقوقی و دادگستری در مساجد با حضور عموم مردم می تواند ضمن ارتقای بینش مردم نسبت به مسائل حقوقی از میزان ارتکاب به جرم در محلات نیز بکاهد چراکه مساجد مهمترین و اصلی ترین پایگاه مردمی برای تحول افرینی مثبت در جامعه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از مسائل حقوقی در فضای مجازی پرداخت و گفت:متاسفانه عده‌ای در حالی دم از نوپا بودن فضای مجازی می‌زنند و آن را جزء جدایی‌ناپذیر زندگی می‌دانند و از تحول دیجیتال سخن می‌گویند که در واقع کوچک‌ترین گامی برای ساماندهی و حل مشکلات حقوقی در فضای مجازی بر نمی‌دارند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل خواهان جریان سازی مسائل حقوقی در فضای مجازی شد و گفت: تولید محتوای اثرگذار و انتشار مسائل حقوقی در فضای مجازی  در اینخصوص کمک کننده است.

ندایی به الزامات حقوقی در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت انتشار محتوا در در پیج های اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، مقابله با سایت های هنجارشکن، تحریک افراد به ارتکاب جرم، رعایت نکردن حریم خصوصی افراد و سایر موارد از جمله آسیب هایی است که در صورت اگاه سازی افراد نسبت به جرم بودن فعالیت ها و تبعات آن بعد از ارتکاب عمل، می تواند نقش بسزایی در کاهش ارتکاب جرم و به تبع آن کاهش اسبیب های اجتماعی منجر شود چراکه بسیاری از افراد از روی نااشنایی به اعمال مجرمانه در فضای مجازی و به خاطر کسب درآمد دست به چنین اعمالی می زنند که قطعا با جهاد تبیین و آگاه سازی عمومی ارتکاب به جرم در فضای مجازی تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی به راهکارهای آموزش همگانی مسائل حقوقی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بسیج حقوق دانان استان اردبیل در کنار فعالیت های مسجد محور خود، با حضور فعال در شبکه های اجتماعی و ارائه خدماتی چون مشاوره های حقوقی مجازی در قالب وکیل آنلاین، توزیع اگاه سازی های مسائل حقوقی در فضای حقیقی و مجازی به صورت پوستر، عکس نوشت، پادکست صوتی در شبکه های اجتماعی جهت اصلاح جامعه و ارتقای سلامت و امنیت جامعه به ایفای نقش می پردازند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه به حقوقدانانی از نسل مومن انقلابی پای کار، باانگیزه، بانشاط و پاسخگوی جهادی نیاز دارد که بتواند در حوزه فعالیت های فرهنگی، محتوایی، خانواده کارهای مؤثر و ماندگاری انجام دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسائل حقوقی در فضای مجازی فضای حقیقی و مجازی سازی مسائل حقوقی اشاره کرد و گفت اگاه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد