Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال 9 هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌کند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: با توجه به محرومیت سیستان و بلوچستان بیشترین طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور بنیاد در مناطق محروم و روستایی این استان به بهره‌برداری رسیده و در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی نیازی از اجرای 9 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: 8 هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها از محل جزء 2 بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: اجرای این 9 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار را برای 27 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.
نیازی ادامه داد: 63 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند.
وی از فعالیت بنیاد برکت در تمامی 22 شهرستان استان خبر داد و تاکید کرد: همچنین یک‌هزار و 11 روستای سیستان و بلوچستان تحت پوشش اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر توجه ویژه به بانوان اظهار داشت: 62 درصد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سیستان و بلوچستان به بانوان کارآفرین اختصاص دارد.
به گفته نیازی، بیشترین طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهرهای زابل، نیمروز، هیرمند و درگهان عملیاتی شده است.
وی در تشریح اقدامات گذشته در سیستان و بلوچستان به منظور اشتغال‌زایی بیان کرد: تا پایان سال 1400 بیش از 21 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت 63 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی استان به بهره‌برداری رسیده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 21 هزار طرح بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال است.
نیازی یادآور شد: از این تعداد، نزدیک به 2 هزار و 500 طرح برای اقشار ویژه و آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، سوخت‌بران، زندانیان و خانواده‌هایشان به اجرا درآمده است.
وی افزود: همچنین 802 طرح بازگشت به روستا عملیاتی شده که مهاجرت معکوس را از شهرها به روستاها به دنبال داشته است.
 معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و پتانسیل‌های بومی، تولید پوشاک و آبزی‌پروری در اولویت طرح‌های اشتغال در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد برکت سیستان و بلوچستان هزار طرح اشتغال طرح های اشتغال اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان