Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:59:32 GMT

۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۳۲۸۱

۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد

سعید فکری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی، ۷۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، با دستور مقام قضایی، این ساخت و سازها تخریب و قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این ساخت و سازهای غیرمجاز در دو نوبت و با حضورعوامل انتظامی، نمایندگان بخشداری و جهاد کشاورزی تخریب و طی آن ۱۷۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و به حالت اولیه بازگشت.

فکری گفت: بخشداری مرکزی پاکدشت مصمم است تا با افراد سودجو و منفعت‌طلبی که در اراضی کشاورزی و حریم و بستر رودخانه‌ها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند برخورد کرده و نسبت به آزاد سازی اراضی مرغوب کشاورزی اقدام کند.

بخشدار مرکزی پاکدشت از مردم خواست تا پیش از خرید هرگونه ملک، ویلا و یا زمین در محدوده روستاها، به دهیاری و بخشداری مراجعه نموده و کاربری زمین را استعلام کنند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳ هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی پاکدشت وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی پاکدشت اراضی کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به تصویب ۲ شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌‌زاده ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد