Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرپرست معاونت آموزش ابتدایی گفت: آموزش ابتدایی به عنوان پایه و اساس آموزش رسمی نقشی بی بدیل در پرورش سرمایه های انسانی جامعه برعهده دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، معصومه نجفی پازوکی امروز در سی وششمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: رویکردهای معاونت آموزش ابتدایی شامل ارزش نهادن به کرامت کودکان و ایجاد فرصت های مناسب یادگیری های ماندگار و لذت بخش برای تمامی کودکان ایران اسلامی متناسب با اهداف سند تحول بنیادین است به نحوی که بتوانند با دستیابی به دانش روز و متناسب با سن آنان ، محیط پیرامون خود را بشناسند و مهارت های لازم را برای زندگی کردن کسب کنند و ارزش های انسانی در آنان شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی ، کیفیت‌بخشی به فرآیندهای آموزش و یادگیری را از اولویت ها برشمرد و افزود: در واقع بررسی و ارزیابی این فرآیند باعث بهبود مستمر و پاسخگویی به نیازهای ذینفعان می شود.
یکی از رایج‌ترین شیوه‌های ارزیابی میزان تحقق اهداف غایی در اسناد بالادستی و برنامه درس ملی ، سنجش کارایی و اثربخشی شیوه‌های آموزشی و پرورشی مدارس است.
وی گفت: نتایج آزمون‌های بین‌المللی و پژوهش‌های ملی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای حاکی از آن است که برخی از مهم‌ترین اهداف که در ایجاد و ثبات کارآمدی مدارس، صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و شایستگی‌های پایه دانش آموزان مؤثر می‌باشند به علل مختلف نیاز به توجه ویژه ، آموزش و پایش و رصد پیامدهای اجرایی دارد.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی گفت: از طریق نیازسنجی و اولویت‌بندی ، بنیادی‌ترین اهداف مذکور احصا و تحت عنوان طرح ها ، برنامه‌ها و فعالیت‌های کیفیت‌بخشی در سطح کشور پیگیری می‌شود.
وی درباره الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: در سند تحول سه راهکار به صورت مستقیم و هدفمند به معاونت آموزش ابتدایی مربوط می شود.
نجفی گفت: انسداد مبادی بیسوادی، نصیب برابر آموزشی، سنجش بدو ورود کودکان 6 سال تمام با تمرکز بر کودکان مناطق محروم، عشایری، حاشیه شهرها و مرزی، با حمایت دولت، پیش دبستانی رایگان در مناطق عشایری،... از جمله برنامه های معاونت آموزش ابتدایی است.
وی افزود: جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان، ارتقای سواد سلامت دانش آموزان روستایی و عشایری، جشنواره بازی های بومی-محلی، برگزاری اردوی کشوری دانش آموزان عشایری، راهبران آموزشی و کلاس های چندپایه؛ براساس راهکار سند تحول از جمله عملکردهای این معاونت است.
معاونت آموزش ابتدایی گفت: عدالت تربیتی دارای دو گام اساسی ، دسترسی برابر به آموزش و پرورش و فضاها و فرصت های یادگیری و همچنین بهبود و ارتقاء کیفیت فرایندهای آموزش و یادگیری و ارائه خدمات با کیفیت تر به دانش آموزان با محرومیت بیشتر است.
وی با اشاره به طرح برنامه نویسی و سواد دیجیتال گفت: براساس این طرح ، یکی از محورهای 5گانه سواد دیجیتال، امنیت در فضای مجازی است که در آن به دانش آموزان به صورت عملی آموزش داده می شود در این فضا چه اقدامات و مواردی را باید رعایت نمایند تا اطلاعات آن ها محرمانه باقی بماند و از آسیب های فضای مجازی در امان بمانند.
نجفی معلم را الگوی تمام عیار دانش آموزان دوره ابتدایی برشمرد و افزود: برای توانمندسازی معلمان برنامه ها و طرح ها را در قالب تدبیرکارآمد، مدرسه توانمندساز، ارتقاء صلاحیت های حرفه ای منابع انسانی آموزش و پرورش عشایر، کلاس های چندپایه و راهبران آموزشی و تربیتی، اتقان(ارتقای توانمندی های قرآنی معلمان، مدیران، معاونان ابتدایی و مربیان پیش دبستانی)، ارزشیابی کیفی - توصیفی، مدرسه خوانا، برنامه نویسی و سواد دیجیتال و... در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه انسانی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است