Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:48:54 GMT

افزایش قیمت مرغ، مصرف گوشت قرمز را بیشتر کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۳۴۸۵

افزایش قیمت مرغ، مصرف گوشت قرمز را بیشتر کرد

ایسنا/اصفهان معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سرانه ۳۲ کیلوگرم مرغ در ماه در هیچ کشوری جز کشور ما نبود و با افزایش قیمت مرغ، مصرف مرغ کاهش و مصرف گوشت گوسفند افزایش پیدا کرد و این در حالیست که گوشت گوسفند نسبت به مبلغ تمام شده افزایش قیمت زیادی نداشته است.

حسین ایراندوست، امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، نرخ چهار محصول اصلی گندم، دانه جو، ذرت و کنجاله سویا تغییر کرد و با افزایش قیمت ۶۰ درصدی مواجه شد، اظهار کرد: این تغییر نرخ، تنش‌هایی در حوزه دام و طیور ایجاد می‌کرد و اولین مسئله تأمین نقدینگی تولیدکنندگان در بخش دام و طیور بود که سعی شد با اعطای تسهیلات با سود پایین به تولیدکننده مشکلات این بخش رفع شود و اکنون اصفهان با بیش از هزار میلیارد تومان رتبه اول جذب تسهیلات را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توزیع نهاده به‌صورت توافقی با واردکننده خبرداد و افزود: این اقدام توزیع نهاده را رقابتی کرده و بسیاری از واردکنندگان قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت مصوب ارائه می‌دهند و شرایط خرید تغییر پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، ایراندوست با بیان اینکه در چند هفته گذشته با کاهش تمایل به فروش دام مولد مواجه بوده‌ایم، ادامه داد: خرید گوشت گوساله، بره و مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام، اعطای مجوز صادرات و حذف عوارض صادرات شیر خشک و کره برای رسیدن به پایداری در حوزه دام و طیور، از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به ایجاد مازاد محصول به علت افزایش قیمت‌ها و اجرایی نشدن کالابرگ الکترونیک، گفت: عدم تقاضا در بازار باعث شده قیمت به پایین‌تر از مبلغ مصوب برسد و تولیدکننده متضرر شود، از سوی دیگر تا پیش از افزایش ارز ترجیحی و بالا رفتن قیمت نهاده، تولیدکننده علی‌رغم برنامه‌های آموزشی، تمایل به استفاده زیاد از نهاده برای افزایش وزن مرغ در مدت زمان کم برای عرضه در بازار را داشت، ولی این نهاده به چربی تبدیل می‌شد و تنها هدررفت منابع بود، اما با افزایش قیمت نهاده، تولیدکنندگان به تولید مرغ سایز، تمایل بیشتر پیدا کرده‌اند.

وی در پاسخ به ایسنا درباره برنامه این سازمان برای تنظیم بازار گوشت و مرغ، گفت: سرانه ۳۲ کیلوگرم مرغ در ماه در هیچ کشوری جز کشور ما نبود و با افزایش قیمت مرغ، مصرف مرغ کاهش و مصرف گوشت گوسفند افزایش پیدا کرد و این در حالی است که گوشت گوسفند نسبت به مبلغ تمام شده افزایش قیمت زیادی نداشته است.

ایراندوست ادامه داد: برای تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر تولیدکننده، قراردادی با آن‌هامنعقد شد، به این معنا که تولید با نیاز بازار همخوانی داشته باشد، برای مثال در سال گذشته، ۴۰۰ تن در روز مصرف مرغ اصفهان بود که در حال حاضر این میزان به ۲۰۰ تن رسیده است، این حجم و نیاز بازار با هماهنگی دستگاه‌ها به اطلاع واحدهای صنفی می‌رسد تا تولید به همین حجم و میزان باقی بماند و از ضرر و تولید مازاد جلوگیری شود.

خسارت ۵۰۰ میلیونی شیلات اصفهان از سیل

محمدرضا عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تولید بیش از ۸ هزار  و ۶۰۰ تن انواع ماهی‌های خوراکی در استان اصفهان، گفت: در جریان سیل‌های اخیر استان و با توجه به قرار داشتن حوضچه‌ها در کنار بستر رود، ۳۰۰ ماهی تلف شد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت گزارش شده که به سازمان شیلات ایران گزارش شده است تا اعتبارات برای جبران خسارات تخصیص داده شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه ۶۸۳ میلیارد تومان خسارات سیل در استان اصفهان بوده که به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده و برای تأمین اعتبارات در دستور کار دولت قرار گرفته است.

کامران بقایی افزود: در جریان سفر رییس جمهور به اصفهان مصوب شد، در ۲۸ زیر پروژه در بخش جهادکشاورزی، اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی در طی ۳ سال تخصیص داده شود که امیدواریم طی  ۳ سال برنامه‌ پروژه‌ها اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ گوشت قرمز نهاده های کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزایش قیمت گوشت گوسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟

تین نیوز

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از احتمال ثبات قیمت طلا و سکه در نرخ های کنونی خبر داد.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر نوسان افزایشی و کاهشی داشته است؛ تغییرات انس در کنار نوسان بازار ارز دو عاملی بود که باعث تغییرات قیمت طلا و سکه شده است؛ اما تقاضا همچنان در رکود به سر می برد.

عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: شرایط بازار مساعد نیست پیش از این نیز گفته بودیم که قیمت ها در بازار روند اصلاحی خواهد داشت هر نوسان افزایشی یک اصلاحیه دارد.

وی اضافه کرد: قیمت طلا از هر مثقالی که بالای ۱۶ میلیون تومان بود دوباره به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رسید باید دید در روزهای آینده شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار نیز عنوان کرد: قیمت انس طلا نیز از به نزدیک ۲۴۰۰ دلار رسید؛ اما در حال حاضر به کمتر از ۲۳۰۰ دلار رسیده است. به نظر می رسد در هفته های پیش رو قیمت ها در محدوده کنونی باقی بماند.

محمدولی افزود: بعد از عید نوروز وضعیت تفاضا مناسب نبود؛ اما احتمال دارد قیمت ها تثبیت شود تا از این طریق بازار کمی رونق بگیرد و شاهد افزایش تقاضا باشیم.

وی با خوش بینی نسبت به آینده بازار سکه و طلا گفت: انس جهانی به دلیل تحولات خاورمیانه روند افزایشی داشت؛ اما با آرام تر شدن شرایط قیمت طلای جهانی نیز کاهش یافت.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه باید از صنایع مولد حمایت کنیم؛ تصریح کرد: اگر صنعت طلا زیر چتر حمایتی دولت و مسئولان قرار بگیرد بهره وری آن برای اقتصاد کشور بسیار بیشتر از مقدار کنونی خواهد بود و مطمئنا می تواند در رشد اشتغال و ارزآوری نتایج خوبی داشته باشد.

محمدولی افزود: بسیاری از صنوف با علم روز دنیا بسیار فاصله دارند هنوز با تکنولوژی های جدید فاصله داریم، اما باید آموزش های لازم داده شود بعد تبلیغاتی آن را تقویت کنیم و با نگاه ویژه دولت اصناف را در کشور قوی تر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای سامانه جامع تجارت چقدر در معاملات طلا و سکه اثر گذاشته است، اظهار داشت: در این زمینه بیشتر دچار فقر اطلاعاتی هستیم؛ مردم آگاه نیستند فعالان بازار نیز اطلاعات کافی ندارند. باید در این بخش که چند سامانه راه اندازی شده است اطلاع رسانی کافی انجام دهند.

این فعال بازار طلا با اشاره به اینکه مالیات طلا فقط برای اجرت و سود است؛ اضافه کرد: با آغاز به کار این سامانه مشتریان اطلاعات خود را به فروشندگان اعلام نمی کنند این شاید به دلیل کج سلیقگی هایی است که اتفاق افتاده و باعث بی اعتمادی مردم شده است باید در این زمینه اعتمادسازی را افزایش دهیم و نگرانی آنها را رفع کنیم.

قیمت طلا و سکه در بازار

در آخرین نرخ اعلامی توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان رسید، قیمت جهانی طلا نیز ۲۳۰۴ دلار است همچنین هر مثقال طلا در بازار ۱۴ میلیونو ۸۹۰ هزار تومان شده است.

در بازار سکه نیز هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد، قیمت سکه طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳