Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:52:27 GMT

پیش‌بینی سقوط ۴۰ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۳۵۳۱

پیش‌بینی سقوط ۴۰ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین

مؤسسه رتبه سنجی اس‌اندپی گلوبال S&P Global پیش‌بینی کرد که اقتصاد اوکراین در سال جاری میلادی به میزان ۴۰ درصد کوچک خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، مؤسسه رتبه سنجی اس‌اندپی گلوبال S&P Global پیش‌بینی کرد که اقتصاد اوکراین در سال جاری میلادی به میزان 40 درصد کوچک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسه در گزارش روز جمعه خود رتبه اعتباری ارز خارجی اوکراین را نیز افزایش داد و افزود که کی‌یف بازسازی بدهی مضطرب خود را تکمیل کرده است. پیش‌بینی این آژانس با پیش‌بینی دولت اوکراین که در همان روز منتشر شد، همزمان است.

یولیا اسویریدنکو، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین، طی اظهاراتی در روز جمعه گفت که تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه‌های باقی‌مانده سال 2022 ممکن است تا 40 درصد کاهش یابد و دلیل اصلی آن درگیری نظامی با روسیه است.

درخواست اوکراین از آمریکا برای تحریم تمام بانک‌های روسیهاوکراین عرضه نفت روسیه به اتحادیه اروپا را متوقف کرد

مؤسسه رتبه سنجی اس‌اندپی گلوبال در بیانیه خود اعلام کرد که افزایش امتیاز اعتباری این کشور از نظر بدهی خارجی به CCC+ "منعکس کننده حمایت مالی متعهد بین المللی قوی از اوکراین است".

این مؤسسه در آخرین گزارش خود با مؤسسه فیچ Fitch که امتیاز اعتباری اوکراین را در روز پنجشنبه افزایش داده بود، همراه شد.

با این حال، S&P هشدار داد که "با توجه به ادامه درگیری‌ها با روسیه، توانایی اوکراین برای حفظ بدهی‌های خود به شدت به عواملی که عمدتاً خارج از کنترل دولت هستند، بستگی دارد."

پیش از این در ماه جاری میلادی، هر دو آژانس رتبه‌بندی ارز خارجی اوکراین را به ترتیب به "نکول انتخابی" و "نکول محدود" کاهش دادند و تأکید کردند که این کشور در روند کاهش بدهی‌های خود با مشکل مواجه خواهد شد.

این کاهش رتبه اندکی پس از آن صورت گرفت که شرکت‌های دولتی یوکرنرگو Ukrenergo و یوکراوتودور Ukravtodor درخواست توقف دو ساله پرداخت‌های اوراق قرضه بین‌المللی به میزان تقریباً 20 میلیارد دلار را داشتند.

بر اساس این گزارش، طلبکاران خارجی توافق کردند که پرداخت سود را متوقف کنند و تاریخ سررسید اوراق را دو سال به تعویق بیندازند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اوکراین پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست از داوری دیدار این تیم ‏مقابل اورتون بسیار خشمگین بوده و می‌گوید سه تصمیم اشتباه ‏داوری در نتیجه تاثیرگذار بوده و باعث باخت این تیم شده است. ‏

فارست که برای سقوط نکردن تلاش می‌کند می‌گوید داوری باعث ‏شده شانس سقوط این تیم به مراتب بیشتر شود. هووارد وب، ‏رئیس کمیته داوران انگلیس، امروز با باشگاه فارست تماس گرفت تا ‏درباره این بازی توضیح بدهد. وب تنها در یکی از سه تصمیم جنجالی ‏داوری اشتباه داور را پذیرفت و گفت دو تصمیم دیگر که مورد اعتراض ‏ناتینگهام بوده بدون اشتباه گرفته شده است. ‏

روزنامه تایمز گزارش داد هووارد وب به مدیران فارست اعلام کرده ‏تصمیم داور مسابقه، آنتونی تیلور، در صحنه خطای اشلی یانگ روی ‏کالوم هادسون اودوی اشتباه بوده است. او همچنین پذیرفت که ‏دخالت نکردن استوارت ات‌ول، داور وی‌ای‌آر، در این صحنه هم ‏نادرست بوده است. ‏

ناتینگهام فارست از تصمیم داور وسط آنتونی تیلور و ات‌ول، داور ‏وی‌ای‌آر، آنقدر عصبانی بود که این داور ویدیویی را به هواداری از ‏لوتون متهم کرد. لوتون و فارست رقبای مستقیم در قعر جدول لیگ ‏برتر هستند و فارست می‌گوید گروهی قصد دارند لوتون را هر طور ‏شده در لیگ برتر نگه دارند حتی اگر به معنای سقوط غیرمنصفانه ‏ناتینگهام باشد. ‏

دیگر خبرها

  • اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته