Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:57:04 GMT

اعلام ظرفیت دستیاری پزشکی بر اساس نیاز کشور باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۳۶۲۹

اعلام ظرفیت دستیاری پزشکی بر اساس نیاز کشور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی خاتمی درباره موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی از سوی وزارت بهداشت، گفت: در بحث افزایش ظرفیت باید به میزان نیروی انسانی ماهر و متخصص به سمت تربیت نیروهای جدید پیش رفت و در این زمینه برای تعیین میزان ظرفیت باید زیرساخت های تجهیزات، ابنیه، فضا، استاد و سایر نیروهای جانبی تیم سلامت نیز دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مقرر شد در یک سقفی نیرو جذب شود، قطعا درصدی از آن برای مناطق محروم است که باید مطابق با نیازهای آن مناطق معرفی شود، عنوان کرد: ممکن است خواست متقاضیان برای حضور در رشته های پزشکی در یک سری از رشته ها بسیار بیشتر باشد که همین گونه است اما خواسته و نیاز کشور در رشته های دیگری باشد که قطعا سیاستگذاری ها بر اساس نیازهای کشور خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به نظر می رسد متقاضی باید خود را در چارچوب ظرفیت های تعیین شده در رشته محل های موجود قرار دهد و اگر به رشته ای علاقه دارد که در جایی وجود ندارد، سطح خود را بالاتر آورده و در شرایط دیگری اعلام آمادگی کند.

خاتمی با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم، اظهار داشت: متقاضیان باید برای رفع نیازهای زیست بوم های مختلف تربیت شده و آموزش داده شوند، از این رو وزارت بهداشت باید در این حوزه گام بردارد که در همین راستا نیز حرکت می کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال پذیرش نیروهای بیشتری برای رشته محل های مختلف است، یادآور شد: همه افرادی که با نقطه نظرات مختلف برای رفع نیاز مناطق محروم نظر می دهند باید جامعیت دید خود را نیز نسبت به فضای فیزیکی و زیرساخت ها گسترش دهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت نسبت به اعلام میزان ظرفیت ها و نوع آموزش در مسیر کارشناسی گام بر می دارد و قانون نیز چیز بیشتری نخواسته است از این رو نمی توانیم در جزئیات، موضوع بیشتری را به وزارتخانه تحمیل کنیم چرا که آنها میانگین کار را در نظر می گیرند و کار را بر اساس قوانین پیش می برند.

کد خبر 5569910

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان آزمون دستیاری افزایش ظرفیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان سنجش آزمون دانشنامه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی آزمون کاردانی به کارشناسی پسادکتری کاردانی نظام جدید وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت