Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوریا زارعی، جوان خوش ذوق بسیجی از محله ای محروم در حاشیه شهر اسدآباد است که به عنوان جوان ترین عضو هیأت امنای مسجد حضرت علی اصغر(ع) در این محله در عمل به وصیت شهید صدرزاده نه تنها چراغ خاموش این مسجد را روشن و احیاء کرده بلکه با اجرای کارهای فرهنگی پای مردم را برای برپایی نماز و حضور گرمشان به مسجد باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ مدتی بود پایش به مسجد باز شده بود و غریبی مسجد را می‌دید، مسجدی که در حاشیه شهر واقع شده و به جزء چند نفر کمتر از انگشتان یک دست به آنجا نمی آمدند چرا که نه امام جماعتی داشت و نه برنامه فرهنگی در آن اجرا می‌شد؛ شاید تنها در زمان ماه‌های محرم و صفر با برنامه عزاداری‌ در ایام تاسوعا و عاشورا مردم پایشان به آنجا باز می‌شد.

از رسول خدا(ص)‌ در بحارالانوار شنیده بود که “مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌‌خوانند، غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد”؛

چون شنیده بود مسجد قلب تپنده حیات دین حنیف اسلام و پیوندی بین آسمان و زمین است و انسان همان اشرف مخلوقات را به رشد و کمال می‌رساند، به تنهایی عزمش را برای رونق بخشیدن به مسجد مظلوم و غریب حضرت علی اصغر(ع) این محله محروم جزم کرد و با ایجاد پایگاه بسیجی به نام شهید سید مصطفی صدرزاده و در عمل به وصیت او که گفته بود “وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید، با اولین چیزی که باید بجنگیم، خودمان هستیم” با مشکلات جنگید و چراغ مسجد را روشن تر کرد.

پوریا زارعی همان جوانی که ۲۶ سال بیشتر سن ندارد و تنها شغل و درآمدش از امدادگری در جمعیت هلال احمر به صورت موقت است، امروز با پذیرفتن مسئولیت‌هایی چون فرمانده پایگاه بسیج و هیأت امنا و مسئول فرهنگی مسجد نشان داده که می‌توان به جوانان اعتماد کرد و مسئولیت به آنان سپرد.

او که در عمل به وصیت شهید صدرزاده امروز نه تنها چراغ مسجد را روشن تر کرده بلکه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی حضور مردم را هم در خانه خدا گرم کرده است.

پوریا زارعی در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: بعد مدتی که با مسجد و هیأت امنا مسجد آشنا شدم، خودم هم عضو هیئت امنا شدم و اولین قدم را برای حضور یک امام جماعت مهیا کردیم، اگرچه با چندین نفر صحبت کردیم و هیچ کسی حاضر به حضور در مسجد حاشیه شهر نبود، اما امروز آقای نبی الله مرادی روحانی که خوشنام و استاد دانشگاه است، در مسجد ما فعالیت دارد.

وی ادامه داد: گام و قدم دوم را برای روشن تر کردن چراغ مسجد، از راه اندازی کانون فرهنگی شروع کردیم و روز اول در برگزاری نماز دو نفر بودیم الان حداقل نفرات شرکت کننده به ۴۰ الی ۵۰ نفر می رسد. البته هم اکنون ۱۵ الی ۲۰ نفر از نوجوانان و جوانان اذان گو و مکبری می‌کنند.

این هیأت امنای جوان مسجد گفت: بعداز ایجاد کانون فرهنگی مسجد، پایگاه بسیجی را با نام شهید مصطفی صدرزاده و در عمل به وصیتش در انجام کار فرهنگی ایجاد کردیم و در طی دو سه ماه بالای ۱۲۰ نفر را جذب بسیج کردیم. امروز به برکت خون آن شهید هم نشست های بصیرتی، حلقه صالحین و کلاس های قرآن دایر است و هم کلاسهای امدادی ، امدادی. خطاطی، علمی‌ و ورزشی.

وی تصریح کرد: با وجود همین پایگاه بسیج افراد نیازمند محله محمودبیگی شناسایی و با کمک سپاه بیش از ۱۵۰ سبد غذایی در قالب کمک مؤمانه در عمل به فرمان رهبری توزیع کردیم.

زارعی به شناسایی افراد نخبه علمی و ورزشی از طریق همین مسجد و پایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: مهدی میری نصرت یکی از جوانان این محله در لیگ فوتسال کشور است و باعث افتخار ماست.

وی به برگزاری کلاسهای علمی، زبان انگلیسی و احکام خواهران، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برای بانوان اشاره کرد و گفت: خدا را شکر با اجرای کارهای فرهنگی در ‌کمتر از ۹ماه توانستیم مسجدی که یک الی دو سال تقریبا فعالیتی نداشت را رونق بخشیم.

مسجد حضرت علی اصغر(ع) محله محمودبیگی شهر اسدآباد در سال ۱۳۸۳ ساخته و سالها بدون امام جماعت و برنامه فرهنگی بود که در طول ۹ ماه گذشته تاکنون با فعالیت عضو جوان هیأت امنای این مسجد احیاء شده است.

امید است که با بها دادن به جوانانی رعنا چون آقای پوریا زارعی هم آنان را مشغول به کار کنیم و هم از افکار جهادگونه و شهیدوارانه آنان بهره برده و چراغ همه مساجد را روشن کنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: عمل به وصیت مسجد را روشن پایگاه بسیج هیأت امنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستورکار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورا در این دوره نگاه ویژه به توسعه نشاط اجتماعی و ایجاد بستر مناسب دارد و در این راستا اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم است، افزود: ساخت نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی انجام شده که این پارک آماده بهره‌برداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار دارد.

عین‌القضاتی با بیان اینکه تکمیل طرح گردشگری ۱۶۰ هکتاری نور الشهدا از پروژه‌های تفریحی گردشگری بزرگ در کشور محسوب می‌شود، گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که سال‌ها پیگیری ناموفق داشته اما در این دوره شورای شهر در حال انجام است.

وی ایجاد و راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۶۰ متر مربع تله‌سیژ، در نظر گرفتن انتهای مسیر تله‌سیژ به عنوان بام اراک و ایجاد ۴۳۰ متر خط بازی زیپ لاین را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای منطقه گردشگری برشمرد و اظهار کرد: احداث پارک ویژه دوچرخه سواری، پارک ویژه زمین ساحلی و فوتبال ساحلی و راه‌اندازی اولین زورخانه با استانداردهای ملی و ایجاد پنج زمین بازی در نور الشهدا از اقدامات ورزشی تفریحی این دوره شورا است که هم اینک در حال اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: از جمله برنامه‌های شورا در این دوره در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی است که در دستورکار قرار دارد و امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت انجام می‌شود.

کد خبر 749846

دیگر خبرها

  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد