Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:48:38 GMT

علامه حکیمی دلسوز دین و دیانت بود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۳۹۱۶

علامه حکیمی دلسوز دین و دیانت بود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالحی ظهر دوشنبه در نکوداشت نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی اظهار کرد: مرحوم علامه حکیمی تنوع مطالعاتی داشت به قول خودش بیش از ۲۰ هزار کتاب مطالعه و از بیش از ۶ هزار کتاب یادداشت برداری کرده بود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات افزود: یکی از راه‌های روشنفکری مطالعه کردن و افزایش آگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه حکیمی ارتباطات گسترده اجتماعی داشت و با محرومان مرتبط بود. به حوزه نثر و ادبیات توجه داشت.

وی بیان کرد: بعثت، غدیر، عاشورا، انتظار و مهدویت نقطه اتکای معرفتی او بود. با معارف وحیانی اُنس معرفتی و وجودی داشت.

صالحی ادامه داد: علامه حکیمی در میدان عمل کنشگر اجتماعی و انقلابی بود. او در حوزه علوم اسلامی، استاد دیده بود. آگاهی و مطالعات گسترده نسبت به دانش گذشتگان داشت و بر آن مسلط بود.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه اطلاعات افزود: علامه حکیمی سلوک معنوی داشت و محقق و مصلح اجتماعی پرشور بود. او بین روشنفکری و دینداری ترکیب کرد.

منظومه فکری علامه حکیمی در نگاه به انسان و انسانیت

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هم اظهار کرد: منظومه فکری علامه حکیمی در نگاه به انسان و انسانیت خلاصه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: مرحوم حکیمی عاشق و بیقرار اهل بیت (ع) بود. کتاب الحیاة چنان که باید دریافت نشده، این کتاب طبقه‌بندی و تجمیع عرضه آیات و روایات و تفسیر روایی مجتهدانه است.

ترویج تشیع و تثبیت ولایت خاندان رسالت

در این همایش آیت الله سید جعفر سیدان، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد نیز اظهار کرد: شخصیت علامه حکیمی دارای ابعاد مختلفی است که بیان آن نیازمند ساعتهای زیادی است تا بتوان حق مطلب را ادا کرد. آن مرحوم شخصیت کم نظیر و فوق العاده‌ای بود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد بیان کرد: سه اصل در زندگی مرحوم حکیمی ثابت بود و ایشان بر ترویج تشیع و تثبیت ولایت خاندان رسالت، دیگری عدالت طلبی و توجه به محرومان و همچنین تفکیک بین حقایق وحیانی و افکار بشری که سازگار با وحی نیست، تاکید داشتند.

کد خبر 5569946

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد عباس صالحی موسسه اطلاعات عاشورا کتاب الحیاة بوشهر ویروس کرونا هفته دولت اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اردبیل بیرجند علامه حکیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • شباهت عجیب دانیال حکیمی و پسرش