Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه خواجه نصیر، عبدالمجید خوشنود در موضوع انتقال پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پس از تشکیل دبیرخانه راهبردی و اجرایی، طرح ساماندهی دانشگاه در سه سطح کلان و میانی و شرایط اضطراری موضوع تجمیع و ساماندهی دانشگاه، با بررسی و تحلیل مستندات دوره های گذشته آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در باب طرح‌های کلان و میانی اتفاقات خوبی رخ داده است که در حال حاضر مجال بحث آن نیست، اما در باب پروژه اضطراری که مختص شرایط ویژه ساختمان پردیس علوم دانشگاه می‌باشد نکات مهمی قابل بیان است.

خوشنود ادامه داد: ساختمان پردیس علوم دانشگاه ساختمانی ۷۰ ساله است و به دلایل مختلف از ارگان‌های شهرداری و آتش‌نشانی و نظایر آن، اخطاریه‌های مکرر و جدی گرفته است و بر اساس نظرات کارشناسان فنی امکان اسکان ندارد. همین نظرات منجر شد کمیته اجرایی ساماندهی خصوصاً پس از حوادث ناگوار مشابه، نظر قطعی خود در مورد تخلیه ساختمان فوق و حتی لزوم مجازی شدن کلاس‌ها و عدم پذیرش دانشجوی جدید را به هیأت رئیسه دانشگاه اعلام کند و این موضوع با توجه به حساسیت بسیار زیاد و موضوع سلامت دانشجویان و اساتید و کارکنان، در هیأت رئیسه تصویب شد، پس از آن راهکارهای زیادی برای جایگزینی محل فوق بررسی شد و نظر به برخی طرح‌های بلند مدت دانشگاه و نیز عدم وجود فضا در هیچ یک از اماکن دانشگاه در شرایط فعلی، امکان‌پذیری قطعی و عملیاتی در زمان محدود، موضوع اضطراری پروژه استقرار پردیس علوم در محل پردیس شهید رضایی نژاد امکان سنجی شد.

مدیر کل دفتر ریاست و دبیر کمیته طرح ساماندهی دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: منطقه موقعیت پردیس شهید رضایی نژاد با توجه به حضور چند دانشگاه بزرگ با جمعیت‌های قابل توجه از قبیل دانشگاه شهید رجایی، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد واحد شمال و چند دانشگاه بزرگ دیگر با تردد بیش از ۵۰ هزار دانشجو به یک منطقه مرکزی دانشگاهی در شرق تهران تبدیل شده است.

وی افزود: نظر به از دست ندادن زمان به جهت جلوگیری از حادثه‌ای پر خطر و جبران ناپذیر به عنوان خط قرمز مدیریت کلان دانشگاه، به محض تأیید امکان سنجی استقرار، فاز عملیاتی طرح و مدل‌سازی آن آغاز شده است، در این فاز با همکاری بسیار خوب مسئولان دانشکده‌های هوافضا، ریاضی و دو دانشکده فیزیک و شیمی، برنامه‌ریزی و استقرار کلاس‌ها در پردیس شهید رضایی نژاد نهایی شد و محل استقرار اساتید نیز قطعی شد و از طرفی برنامه‌ریزی جایابی آزمایشگاه‌ها در حال انجام است.

به گفته دبیر کمیته طرح ساماندهی دانشگاه خواجه نصیر، در این میان ملاحظات مهمی در مورد تسهیلات رفت و آمد و سایر موارد مورد توجه است که به تدریج اقدام خواهد شد، در این زمینه به جهت شرایط خاص ایجاد شده، مدیریت کلان دانشگاه همه واحدهای مربوطه را مأمور همکاری و همراهی کردند و در این بین با همکاری قابل توجه مسئولان محترم دانشکده‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و مهندسی و علم مواد ضمن بازیابی برخی اماکن فضاهایی برای استقرار همکاران مرکز آموزش های عمومی و نیز آزمایشگاه‌ها فراهم شده است.

عبدالمجید خوشنود در پایان در مورد پروژه تجمیع دانشگاه گفت: لازم به ذکر است همزمان با پروژه اضطرار دو لایه کلان و میانی پروژه تجمیع با جدیت در حال پیگیری است و اخبار آن به اطلاع عموم دانشگاهیان خواهد رسید.

کد خبر 5569861 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شهرداری سازمان سنجش آزمون دانشنامه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان امور دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمون دکتری تخصصی آزمون زبان انگلیسی آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی کاردانی فنی حرفه ای دانشجویان پردیس علوم دانشگاه دانشگاه خواجه نصیر ساماندهی دانشگاه پردیس شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی