Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@14:12:27 GMT

دولت از حذف ارز ترجیحی درآمدی کسب نکرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۴۰۲۲

دولت از حذف ارز ترجیحی درآمدی کسب نکرده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: علت گرانی‌های اخیر به علت جنگ اوکراین و روسیه بود که افزایش قیمت در سطح جهان را شاهد بودیم بنابراین دولت با حذف ارز ترجیحی درآمدی کسب نکرده است.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست با خبرنگاران در مورد عملکرد یک ساله دولت افزود:یک سال از عملکرد دولت سیزدهم گذشت یک سالی پر از فراز ‌و نشیب ؛ به زبان ساده خدمت همه عرض می‌کنیم زمانی که دولت را تحویل گرفتیم اوضاع خوبی نداشتیم و ذخایر کشور بین ۳۰ تا ۷۰ در صد زیر حداقلی بود که نباید ذخایر در هیچ شرایطی از آن کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرکاظمی افزود: بعضی از اوقات دولت وقتی می‌خواد کشوری را در دولت قبلی تحویل بگیرد دو جبه دارد یا مثبت یا منفی تحویل می‌گیرد ما کشور را در منفی ترین حالت ممکن از دولت قبلی تحویل گرفتیم بعضی اوقات می‌توان گفت حالت صفر هم منصفانه است ولی دولت سیزدهم دولت را در منفی ترین موقعیت تحویل گرفت.

در ادامه وی افزود: دولت دوازدهم هم خشکسالی شدیدی داشت که به محض اینکه آیت الله رئیسی بر سر کار آمدن به این موضوع رسیدگی کردند و موضوع دوم تورم شدیدی که ایران را در بر گرفته بود که جزو مشکلات اساسی کشور بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:زمانی که دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم دولت قبل حدود ۵۵ هزار میلیارد دلار را مصرف کرده بود و همین نشان دهنده اوضاع بد ما بود. 

دولت دوازدهم برای ما بدهی‌های کلان به یادگار گذاشت و ما با دیپلماسی‌های خود توانستیم پول‌های بلوکه شده از کشورهای مختلف را آزاد کنیم و بتوانیم تا یه حدی هم به کاهش تورم کشور کمک کنیم و هم بتوانیم واکسن‌های کرونا وارد کنیم تا آمار مرگ و میر کرونا به حداقل خود برسانیم.

وی افزود: 

میرکاظمی در مورد کالابگر افزود : بودجه هر سال در اسفند ماه  ابلاغ می‌شود زمانی که بودجه بررسی می‌شد اتفاق افزایش قیمت در جنگ اوکراین و روسیه نبودو قیمت در حوزه غلات و‌کشاورزی نجومی افزایش پیدا کرد البته در سطح جهان دچار افزایش قیمت شدیم زمانی که بودجه مجلس تصویب کرد افزایش قیمت در زمینه جنگ اوکراین و روسیه را پیش بینی نکرده بودیم و این موضوع، موضوع قابل پیشینی هم نبود.

بحث بازگشت کالا به شهریور ۱۴۰۰ جوری نیست که دستوری بگیم و اجرا بشه و ما باید به تولید کننده ما بهتفاوت پرداخت کنیم و این عمل برای کشور دشوار است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز افزایش قیمت جنگ جهان دولت افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند

رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر این دولت که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست‌ اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»