Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) موج بازداشت‌هایی را در مناطق مختلفی از کرانه باختری بالاخص در بیت لحم به راه انداختند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از عربی ۲۱، طی یورش نیروهای اسرائیلی به منطقه الخضر در جنوب شهر بیت لحم، ۱۱ فلسطینی از جمله چهار جوان با پدرانشان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نابلس، نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به منزل فلسطین نجم، یک اسیر زن آزاد شده که هشت سال در زندان‌های این رژیم بود، او را بازداشت کردند.  

همچنین نیروهای اسرائیلی به روستای زواتا در غرب نابلس یورش برده و زاهر موسی، اسیر آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین یک جوان از اردوگاه طولکرم و چهار جوان دیگر را از برقه در شمال رام الله بازداشت کردند.

از سوی دیگر، اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) نخستین گام‌های تشدیدزای خود را در اعتراض به عمل نکردن مدیریت زندان‌ها به تفاهمات حاصله آغاز کردند. آنها این اقدامات تشدیدزا را در مارس گذشته به حالت تعلیق درآورده بودند.

این گام‌های اسیران شامل بازگرداندن وعده‌های غذا در تمامی زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌ها و تحویل نگرفتن هیچ گونه مواد غذایی از مدیریت زندان‌ها می‌شود و این امر به صورت تدریجی اجرا خواهد شد تا اسرا دست به اعتصاب غذای نامحدود بزنند.

اداره امور اسیران و آزادگان گفت که مرحله تشدید شامل عدم خروج زندانیان از اتاق‌ها برای "بررسی امنیتی" است که یک فرآیند معمول روزانه است که در آن اداره زندان همه اسیران را از اتاق‌ها خارج کرده و پنجره‌ها و حمام و کف اتاق را بررسی می‌کند. مدیریت زندان‌ها این کار را از طریق تعدادی زندانبان مجهز به اسلحه و سگ‌های پلیس انجام می‌دهد که طی آن به در و پنجره به صورت تحریک آمیز ضربه زده می‌شود و فقط یک اسیر اجازه دارد در طول این فرآیند داخل اتاق باشد.

«امور اسیران» به این نکته اشاره کرد که «کمیته اضطراری امور اسرا» بر آمادگی خود برای مقابله با هرگونه تجاوزی که ممکن است توسط مدیریت زندان‌ها انجام شود، تاکید می‌کند. این کمیته تاکید کرده است که تمامی تهدیدات مبنی بر هجوم به بخش‌ها و استفاده از یگان‌های سرکوبگر، آن را از ادامه این گام‌های مبارزه یکپارچه برای همه گروه‌های اقدام ملی و اسلامی منصرف نمی‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اعتصاب غذای اسیران فلسطینی ، باشگاه اسیران فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اعتصاب غذای اسیران فلسطینی رژیم صهیونیستی مدیریت زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم