Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@04:55:05 GMT

توئیت برجامی جدید اولیانوف

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۴۱۱۵

توئیت برجامی جدید اولیانوف

آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: امروز با محسن نذیری اصل، نماینده دائمی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. درباره برخی موضوعات مطرح مرتبط با مرحله نهایی مذاکرات وین بر سر برجام گفتگو کردیم.

اولیانوف در پیام دیگری درباره پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام، نوشت: ایران یک هفته پیش در چنین روزی، پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا منطقی‌اش درباره پیش‌نویس احیای توافق را به دیگر شرکای مذاکرات ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیایید امیدوار باشیم که بررسی این پیشنهاد‌ها در واشنگتن مدت زیادی طول نخواهد کشید.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، امروز در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع مذاکرات و آخرین تحولات در این عرصه و برخی از گمانه‌زنی‌های منتشر شده در این ارتباط گفت: در موضوع مذاکرات ما هنوز در مسیر مذاکره هستیم و در همین چارچوب اجازه می‌خواهم که به استقبال جزئیات و روند بعدی که هنوز اتفاق نیفتاده نروید.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در آخرین دور مذاکرات وین پیشنهاداتی از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به طرف‌های مذاکره‌کننده از جمله ایران ارائه شد، تصریح کرد: طرف ایرانی مبتنی بر رویکرد سازنده و مسئولانه خود پاسخ خودش را به پیشنهاد اتحادیه اروپا در زمان مقرر داد.

او در همین ارتباط تصریح کرد: تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی‌ها پاسخی به پیشنهادات طرف اروپایی ریافت نکرده‌ایم و زمانی می‌توانیم از نتیجه‌بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به مهم و حساس بودن مذاکرات، تصریح کرد: اجازه بدهید که در این ارتباط به روایت‌های غیررسمی اهتمام نکنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در ارائه گزارشی از این مذاکرات تصریح کرد: همان طور که هفته پیش نیز اشاره کردم تا اینجای کار پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم و نسبت به مرحله بعدی پیش‌داوری کنیم یا به استقبال آن برویم.موضوعات باقی مانده هر چند ممکن است اندک باشد، ولی موضوعات مهمی هستند و باید راجع به آن‌ها تصمیم‌گیری شده و توافق شکل بگیرد.

کنعانی با بیان اینکه ایران همواره به صورت جدی، سازنده و مسئولانه در مذاکرات حضور پیدا کرده است، افزود: به پیشنهادات طرف اروپایی نیز به موقع پاسخ دادیم. ما در مذاکرات مبتکرانه عمل کرده و انعطاف لازم را برای دستیابی به توافق از خود نشان داده‌ایم و آنچه که اکنون مهم است تعلل طرف آمریکایی در ارائه پاسخش به پیشنهاد مطرح شده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تأکید بر اینکه دولت آمریکا مسئول شرایط کنونی برجام و عدم اجرای این توافق است، افزود: در روند جاری نیز دولت آمریکا مسئول وضعیت کنونی است و اگر آمریکا اراده جدی در عمل از خود نشان دهد و مسئولانه عمل کند می‌توانیم به سمت مراحل بعدی حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع صهیونیستی نوشت: با توجه به صحبت‌هایی که در مورد آمادگی برای عملیات رفح مطرح شده و قبل از اینکه حماس به پیشنهاد مصر پاسخ دهد، تصمیم گرفته شد که سربازان ذخیره‌ای که قرار بود در عملیات رفح شرکت کنند، لغو آماده باش شوند.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه صهیونیستی به نقل از وال استریت ژورنال آمریکایی نوشت: پس از اظهارات اسرائیل در خصوص ادامه عملیات نظامی و حمله به رفح، حماس تهدید کرد که در صورت آغاز عملیات در آنجا، مذاکرات را متوقف خواهد کرد.

در زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تأیید می‌کند که این رژیم با پایان دادن به جنگ موافقت نخواهد کرد و حمله به رفح، خواه توافقی حاصل شود یا خیر، اجرا خواهد شد، وال استریت ژورنال که بر اساس گزارش‌های خارجی، توافق کردند که در مورد آتش بس طولانی مدت صحبت کنند.

 غانم ابراهیم، ​​خبرنگار امور جهان عرب شبکه ۱۲ صهبونیستی، گزارش داد که در حالی که صهیونیست‌ها منتظر پاسخ یحیی السنوار، فرمانده حماس در غزه هستند.

در زمانی که اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ مقاومت به توافق پیشنهادی هستند، المیادین نسخه‌ای از اصول اولیه توافق پیشنهادی بین رژیم اشغالگر و طرف فلسطینی در غزه را به دست آورد.

هدف از این توافق آزادسازی تمامی اسرای صهیونیست،  در نوار غزه، اعم از شهرک نشین یا سرباز، چه زنده و چه غیر زنده و بازگشت به آرامش پایدار از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای دستیابی به آتش بس است.

 بر اساس آنچه المیادین گزارش داد، چارچوب توافق شامل ۳ مرحله است و کشور‌های ضامن آن قطر، مصر و آمریکا خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود