Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای توافق هسته‌ای را معقول خواند.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در یک رویداد دانشگاهی در اسپانیا، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را معقول خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«لارنس نورمن» خبرنگار آمریکایی در رشته توییتی اعلام کرد: بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه سمینار Quo Vadis در اسپانیا گزارش کوتاهی در مورد مذاکرات ارائه داد. وی افزود: بورل گفت بعد از ارائه پیشنهادش درباره متن نهایی، ایران پاسخ داد که فکر می‌کنم معقول بود. (پاسخ ایران) به آمریکا منتقل شد که هنوز جواب نداده است. ما منتظر پاسخ آن هستیم و امیدوارم این پاسخ به ما اجازه دهد مذاکرات را کامل کنیم. به آن امیدوارم، اما نمی‌توانم اطمینان بدهم.
این خبرنگار آمریکایی در توییتی دیگر نوشت «قرار بود پاسخ (آمریکا) تاکنون دریافت شده باشد. دیداری در وین برای اواخر هفته قبل پیش‌بینی شده بود که میسر نشد. ممکن است چنین دیداری در این هفته برگزار شود».
نورمن در ادامه به بررسی اظهارات بورل پرداخت و نوشت نظر وی همسو با نظر برخی از دیپلمات‌های اروپایی است که پاسخ ایران به متن اتحادیه اروپا را معقول خوانده بودند. وی افزود: در واقع، کمی فراتر از آن است، بیشتر پاسخ‌هایی که من از منابع اروپایی دریافت کردم این بود که آمریکا می‌تواند با پاسخ ایران همکاری کند.
دوشنبه (22 اوت) همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد و یادآوری کرد: یک هفته پیش در چنین روزی، ایران به سایر شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین پیش‌نویس پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا معقول خود در خصوص پیش‌نویس تصمیم احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

گفت‌وگوی سران تروئیکای اروپا با بایدن درباره توافق با ایران
سران سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس روز یکشنبه تلفنی با بایدن درباره مذاکرات با ایران و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین گفت‌وگو کردند.
«بوریس جانسون»‌ نخست وزیر موقت انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان و «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی مشترک با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
یکی از محورهای این گفت‌وگوی تلفنی مشترک درباره امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا در اوکراین بوده است.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، سران سه کشور اروپایی و بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین درباره مذاکرات کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده و بر ضرورت تقویت حمایت از شرکا در منطقه خاورمیانه و تلاش‌های مشترک برای بازدارندگی ‌و محدود کردن ایران تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مذاکرات ایران آمریکا اتحادیه اروپا پاسخ ایران گفت وگوی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کد خبر 848135 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا خبر ویژه اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است