Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: جشنواره تئاتر استان باید آغازی برای فعالیت‌های هنری نو، فرهنگ بنیان و با کیفیت در حوزه نمایش استان باشد.

محسن روحی امروز ۳۱ مردادماه در سومین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان با تاکید بر تولید آثار با کیفیت با توجه به اولویت‌ها، گفت: تنها تولیداتی که این امر را رعایت کنند حمایت خواهند شد که این حمایت نیز بلاعوض نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حمایت‌های ما متوجه تمام تولیدات نیست.

وی با بیان اینکه نیاز به کمک و همراهی هنرمندان داریم تا بتوانیم در تولیدات هنر فضایی پر رونق ایجاد کنیم و مردم نیز بتوانند کارهای با کیفیت ببینند، گفت: جشنواره تئاتر استان باید آغازی برای فعالیت‌های هنری نو، فرهنگ بنیان و با کیفیت در حوزه نمایش استان باشد که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

روحی با تاکید بر اینکه نباید احساس کنیم با پایان جشنواره کار ما در حوزه تئاتر تمام می‌شود، گفت: اقداماتی در حوزه تولیدات هنری در حال انجام است تا تولیدات با کیفیت‌تر ارائه شود که یکی از آن‌ها تغییر اعضای شورای نمایش است تا نگاه و روحیه جدیدی برای برگزاری جشنواره تئاتر ایجاد شود. هنرمندان نیز باید تلاش کنند تا تولید آثار فقط مبتنی بر آمار نباشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: باید نهادهای مختلف در برگزاری این جشنواره همکاری کنند و با صرف‌جویی در برگزاری بخش‌هایی از جشنواره می‌توان کارهای دیگر را حمایت کرد.

وی با تاکید براینکه نهادهای مختلف برای انجام اقدامات فرهنگی خود به مرجعیت تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان احترام بگذارند، گفت: اقدام در حوزه تئاتر نیز باید در همین راستا باشد و اگر نهادهای مختلف می‌خواهند کار نمایشی انجام دهند باید با توجه به موضوعات خود در جشنواره‌هایی که با مرجعیت انجمن نمایش استان برگزار می‌شود همکاری کنند زیرا انجمن نمایش متعلق به یک نهاد نیست بلکه متعلق به استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیرکل ارشاد کرمان جشنواره تئاتر استانی استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر نمایش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در حاشیه آیین افتتاحیه گفت: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در بافق یزد برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ۱۸۰ اثر توسط هیات بازبین مورد بررسی قرار گرفت که از این میان ۴۲ اثر به بازبینی حضوری رسید و در نهایت ۱۴ اثر به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

 

کورش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری گفت: آنچه ما در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در دستور کار قرار دادیم گروه محوری است و آنچه می‌خواهیم در این رویداد هنری مطرح کنیم است که تئاتر، کار گروهی است و کار فردی نیست و اگر دوستان گروه داشته باشند می‌توانند موفق شوند و اجرای بهتری داشته باشند.

 

وی افزود: تئاتر مسجد بهانه‌ای است تا پای نوجوانان و جوانان را به مسجد باز کنیم و آنها را با مسجد آشتی دهیم.

 

زارعی بیان کرد: در وهله دوم نیز استعداد این بچه‌های مساجد و محلات را در حوزه هنر کشف کنیم و پرورش دهیم.

 

حسام سالکی رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: در این جشنواره مضامین و دغدغه‌هایی که بچه‌های مسجدی داشتند، این بار با زبان تئاتر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

وی افزود: از ۱۴ اثر شرکت کننده در این جشنواره، شش اثر نیز در شهر یزد، در مسجد جامع، حسینیه امیرچقماق، امامزاده جعفر و امامزاده سید جعفر اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهمانی جشنواره تئاتر رضوی در ۶ شهر ایران
  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد افتتاح شد
  • آغاز به کار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش