Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه نگارگری عاشوایی با عنوان «دلدادگی» قبل از ظهر دوشنبه ۳۱ مردادماه با حضور معاون هنری و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛

نمایشگاه آثار نگارگری عاشوایی «دلدادگی» دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از هنرمندان نگارگر در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه نگارگری «دلدادگی» ترکیبی از آثار مستخرج از آرشیو گنجینه حوزه هنری و آثاری از هنرمندان نگارگر و نقاش خلق کرده‌اند که به مناسبت ایام محرم حسینی به نمایش درآمده است. هنر اسلامی ایران با نگارگری نمود پیدا می‌کند و ما نیز درصددیم آثار اسلامی ایرانی را به معرض نمایش بگذاریم و این نمایشگاه یکی از قدم‌ها در این مسیر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان ماه صفر نمایشگاهی دیگری در حوزه هنری برپا خواهد شد، بیان کرد: در مجموعه حوزه هنری در حال تشکیل ستاد اربعین حسینی هستیم و به زودی جلسات آن برگزار خواهد شد و برنامه‌های مفصل و متنوعی در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایشی خواهیم داشت و قرار است هر مرکز حوزه هنری، ایفای نقش کند تا انشاالله ادای دینی به موضوع راهپیمایی اربعین باشد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره این نمایشگاه عاشورایی نگارگری توضیح داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با هر مناسبت و هر رویداد روز ایران و دنیا اقدام به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان تجسمی می‌کند که نمایشگاه «دلدادگی»هم به نوعی عرض ارادت و دل دادن ما به اهل بیت علیهم‌السلام است.
شجاعی‌طباطبایی افزود: گنجینه آثار مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری شامل آثاری در رشته‌های نقاشی، مجسمه، آثار گرافیکی و پوستر‌های زیادی با مضمون انقلاب، دفاع مقدس و آثار آیینی و عاشورایی است. نمایشگاه آثار نگارگری عاشورایی «دلدادگی» هم بخشی از آثار این گنجینه با موضوع عاشوراست که به مناسبت ایام محرم حسینی به نمایش گذاشته شده است.

شجاعی‌طباطبایی افزود: ما مجموعه‌ای غنی از آثار نگارگری در گنجینه حوزه هنری داریم که تعدادی از آنها در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید و تعدادی از آثار نیز از اساتید هنرمندی است که با حوزه هنری مرتبط هستند. در این نمایشگاه ۴۵ اثر نگارگری از حسین عصمتی، مینا صدری، مهدی فرخی، مرتضی حسینی پورشاندیز، فاطمه منظوری، خشایار قاضی‌زاده، جمشید سرحدی، مرحوم پرویز اسکندرپور خرمی، امیرحسین آقامیری، سارا آقامیری، احمدرضا رحیمی و حسین حبیبی به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به ارزش بالای آثار حاضر در این نمایشگاه و همراهی هنرمندان در تشکیل این نمایشگاه با اشاره به اثر حسین حبیبی، بیان کرد: اثر استاد حسین حبیبی برای خلق ۶ سال زمان برده است و نمی‌توان روی آن ارزشگذاری کرد و جزییاتی دارد که باید خیلی روی آن وقت گذاشت.

شجاعی طباطبایی درباره لزوم برگزاری این نمایشگاه گفت: نگارگری هنر بومی و ایرانی اسلامی ما است و مربوط به جغرافیای ماست و دنیا نیز ما را با این زمینه هنری می‌شناسند، بنابراین لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بسیار احساس می‌شود.

شجاعی‌طباطبایی در مورد اهداف برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که سرچشمه آثارشان گنجینه آثار تجسمی حوزه هنری است، گفت: به نمایش گذاشتن این آثار علاوه براینکه به زنده کردن یاد و خاطرات آثار هنرمندانی مثل مرحوم پرویز اسکندرپور خرمی که دیگر در بین ما نیستند می‌پردازد به بازخوانی این آثار نیز کمک می‌کند. همچنین هنرمندان و علاقه‌مندان جوان به آثار نگارگری می‌توانند با تماشای این آثار انگیزه و الهام برای تولید بگیرند.

وی در ادامه گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری همواره تلاش داشته است تا به بهانه‌های گوناگون آثار گنجینه را به نمایش بگذارد. همچنین علاوه بر نگهداری این آثار، هنرمندان ما در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای افزایش آنها برنامه‌ریزی و روزانه در حال فعالیت هنری هستند.

نمایشگاه نگارگری عاشورایی «دلدادگی» تا ۱۲ شهریورماه در گالری عالی حوزه هنری برپاست و علاقمندان می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هنر تجسمی حوزه هنری دلدادگی عاشورایی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نمایشگاه نگارگری شجاعی طباطبایی آثار نگارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر