Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:23:12 GMT

افتتاح ۱۱۰ پروژه صنعت برق طی هفته دولت در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۴۶۵۰

افتتاح ۱۱۰ پروژه صنعت برق طی هفته دولت در مازندران

کاظم حسینی‌کارنامی گفت: ۱۱۰ طرح در هفته دولت با اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ سیدکاظم حسینی‌کارنامی عصر امروز در آستانه هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، اظهار کرد: شرکت توزیع برق نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که ۷۵ درصد آن خانگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پیک بار مصرف ثبت شده تا به این لحظه دو هزار و ۲۵۲ مگاوات بوده است و بار پایه تقریبا ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات است که در فصل گرما به سه برابر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تکرار خاموشی و طولانی شدن مدت خاموشی را داشتیم؛ اما امسال با اقدامات موثر انجام شده از سوی دولت، تاکنون هیچ خاموشی به بخش خانگی و تجاری ندادیم.

این مسئول ادامه داد: تعمیر و بهسازی نیروگاه‌های برق از سوی دولت موجب شد تا تمامی نیروگاه‌ها در مدار باقی بمانند و شاهد قطعی برق نباشیم.

حسینی بیان کرد: دومین اقدام مفید انجام شده، انعقاد یک تفاهم نامه با تمامی صنایع بود که این واحدها ملزم به خاموشی برق در یک مدت زمان مشخص (  ۱۱صبح تا ۱۱ شب) طی یک روز هفته شدند که اثرات بسیار مفیدی را بدنبال داشت.

وی عنوان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های استان که مصوبه هیات دولت در خصوص کاهش مصرف برق را رعایت نکردند، با قطعی برق روبرو شدند و هم اکنون شاهد مشارکت حداکثری تمامی دستگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، گفت: در بخش کشاورزی هم مقرر شد تا کشاورزان روزانه از ساعت ۱۲ الی ۱۷ از مصرف برق خودداری کنند ‌ و در مقابل ۱۹ ساعت دیگر هر روز، مصرف برق برای آنان بصورت رایگان محاسبه شود.

این مسئول اعلام کرد: ۱۱۰ طرح در هفته دولت با اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی در استان مازندران به بهره برداری می‌رسد.

حسینی مطرح کرد:  ۴۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی برای نوسازی و بهسازی شبکه توزیع برق استان هزینه شده است. ‎

وی افزود: تبدیل سیم به کابل از جمله اقدامات موثری بود که طی یکسال گذشته با جدیت دنبال شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، گفت: در سال گذشته ۵۵۰ کیلومتر جایگزینی سیم به کابل در شبکه انجام شد و امسال ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به بهسازی  متذکر شد: ۱۱۰ میلیارد تومان برای بهسازی بخش روستایی طی سال جاری در نظر گرفته شده است که در ۴۰۰ روستا هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ مرکز رمز ارز در مازندران دارای مجوز هستند؛ گفت: ۲۲۴ مرکز غیرمجاز رمز ارز در استان شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت توزیع سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان

سرپرست جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان این استان از صادرات ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مازندران به خارج از کشور خبر داد.

بابک مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از با اشاره به اینکه با توجه به آغاز کشت برنج در اراضی کشاورزی به منظور تأمین و توزیع کود شیمیایی توزیع آن بین کشاورزان شتاب گرفته است، اظهار کرد با پیگیری‌های انجام شده برای تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان مازندرانی از سوی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، روند تأمین و ارسال کود شیمیایی به مازندران شتاب گرفته که به طور روزانه ۸۰۰ تا یک‌هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل اوره، فسفات و پتاس وارد این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ هزار تن کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه برای کشاورزی مازندران تأمین شد که حدود ۱۰ درصد از کل سهمیه کودی استان در سال‌جاری است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار تن کود اوره، فسفات و پتاس در سراسر مازندران توزیع شد و روند تأمین و توزیع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان همچنان با شتاب بیشتری دستور کار است.

مؤمنی با بیان اینکه کشاورزان مازندرانی هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین کود مورد نیاز خود نداشته باشند، گفت: تلاشمان بر این است تمام سهیمه ابلاغی کود شیمیایی مورد نیاز استان تأمین و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی در ادامه از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران به خارج از کشور خبر داد و مطرح کرد: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب سه هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب یک‌هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

این مسئول با اعلام اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب چهار هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، عنوان کرد: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک‌هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

مؤمنی از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند بیان و خاطرنشان کرد: سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با دو هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد که در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 748484

دیگر خبرها

  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان